تربت حيدريه- ايرنا- آيت الله سيداحمد خاتمي گفت: برخي تلاش دارند ولايت فقيه را به اصلي تشريفاتي تنزل دهند و حال آنكه اين اصل در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران آمده و غيرقابل تغيير است.

به گزارش ايرنا عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري شنبه شب در جمع مردم تربت حيدريه در هيات رزمندگان اسلام اين شهر افزود: اسلاميت، جمهوريت، ولايت فقيه و مذهب رسمي كشور چهار اصل تغييرناپذير قانون اساسي ما است و كساني كه خواب تغيير قانون اساسي و تشريفاتي كردن ولايت فقيه را مي بينند اين آرزو را به گور خواهند برد.
وي در بخش ديگري اظهار كرد: تمام گزينه هاي روي ميز رييسان جمهوري آمريكا در 38 سال گذشته همان جنگ تحميلي 8 ساله بود كه با تمام توان اجرا كردند، اما به بركت ولايت فقيه و حضور هميشگي مردم آسيبي به انقلاب نرسيد.
سيداحمد خاتمي از انقلابي گري به عنوان دغدغه مقام معظم رهبري در دهه چهارم انقلاب ياد كرد و گفت: معظم له در طول يكسال گذشته بارها بر حفظ روحيه انقلابي و انقلابي گري تاكيد كرده اند.
وي، نخستين شاخصه انقلابي گري را حجت مدارانه عمل كردن دانست و گفت: اين بدان معنا است كه بر اساس هوس و سلايق شخصي عمل نكنيم و در همه امور حجت شرعي را مد نظر داشته باشيم و امروز ولي فقيه حجت شرعي براي همگان است.
وي با تاكيد بر ضرورت صيانت از انقلاب، تداوم آن را در سايه حضوري هدفمند و تكليف مدارانه برشمرد و گفت: در يوم الله 22 بهمن مردم ايران اسلامي، عزتمندانه حضور يافتند و در انتخابات رياست جمهوري آينده نيز همه بايد تكليف مدارانه به ميدان بيايند و همه هم نتيجه انتخابات را در چهارچوب نظام بپذيرند.
خاتمي در خصوص انتخابات رياست جمهوري نيز گفت: رئيس جمهوري آينده كشور بايد شجاع باشد و در برابر عربده كشي دولت هاي استكباري مقتدرانه بايستد، در عين حال براي رفع مشكلات اقتصادي و معيشتي مردم و بيكاري جوانان با برنامه عمل كند كه اين معضلات تنها با رونق توليد داخلي برطرف خواهد شد.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري با انتقاد از برخي موضع گيري ها در باره فتنه 88 گفت: برخي افراد مي گويند تا كي مي خواهيد از فتنه سخن بگوييد و پاسخ ما اين است تا زماني كه فتنه گري باشد و فتنه گران از كردار خود در به آشوب كشاندن كشور توبه نكنند بر تبيين فتنه و فتنه گري محكم ايستاده ايم.
شهرستان 250 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري مشهد واقع است.
خبرنگار: عليرضا حسيني مقدم ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
6121/5132