ميامي - ايرنا – جمعي زيادي از بازاريان ميامي ، روز سه شنبه با برگزاري كلاس آموزشي با احكام كسب و كار در اسلام آشنا شدند.

به گزارش ايرنا ، حجت الاسلام قربانعلي صفائي پور در اين كلاس آموزشي كه در مسجدبازار شهر ميامي برگزار شد، افزود:
توجه به احكام ديني براي كسب روزي حلال در كنار ساير احكام اسلام ضروري است .
وي افزود : بازاريان سعي نمايند مسائل شرعي خود در كسب و كار حلال را از علماي ديني و روحانيت بپرسند تا رونق كارشان بيشتر شود.
وي گفت: بازاريان در حلال و حرام بايد دقت كنند ، چون با رعايت اين امر بسياري از مشكلات جامعه از جمله آسيب هاي اجتماعي برطرف مي شود
صفائي پور با بيان اين كه، اصناف وبازاريان درهمه عرصه هانقش كليدي داشته اند ،افزود: نوع رفتار و برخورد يك بازاري مي تواند امربه معروف و نهي از منكر باشد.
امام جمعه ميامي گفت :اصناف با رفتار خود بهترين مبلغ عرصه فرهنگ ديني هستند پس انتظارمي رودنسبت به برپايي نمازاول وقت اهتمام داشته باشند.
وي به نقش بازار در انقلاب اسلامي هم اشاره كرد و گفت: اكنون كه دنياي استكبار تحريم اقتصادي را عليه نظام اسلامي برپا كرده است، اصناف با عمل به منويات مقام معظم رهبري نقش تعيين كننده و سرنوشت سازي در توسعه جامعه خواهند داشت.
شهرستان ميامي حدود700 واحد صنفي دارد كه 225واحد توليدي، 301واحد توزيعي و بقيه خدماتي هستند.
شهرستان ميامي باجمعيتي بيش از40هزارنفردرشرق استان سمنان واقع مي باشد
7357/6167 خبرنگار: علي آقايي** انتشار دهنده: محسن شاكري
(براي آگاهي از اخبار شهرستان هاي شاهرود و ميامي به كانال اخبار ايرنا شاهرود به آدرس https://telegram.me/irnashahroud مراجعه فرماييد.