اروميه- ايرنا- مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي با اشاره به شدت قابل توجه بارش برف در استان گفت: بارش برف كم سابقه در استان موجب بسته شدن جاده اصلي شاهين دژ - تكاب و مسدود شدن 508 روستا شد.

عبدالحسين علي اكبري چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بسته شدن مسير شاهين دژ - تكاب به علت برف و كولاك شديد در گردنه مائين بلاغ است كه همچنان ادامه دارد و تردد در اين مسير را غيرممكن كرده است.
وي در خصوص روستاهاي مسدود آذربايجان غربي بر اثر بارش برف نيز اظهار كرد: تا ساعاتي پيش، راه 508 روستا در استان بسته شده است ولي تلاش راهداران براي بازگشايي اين راه ها ادامه دارد.
وي اضافه كرد: نظير هفته ها و روزهاي گذشته، شهرستان اروميه داراي بيشترين راه روستايي مسدود در آذربايجان غربي است و 220 روستاي اين شهرستان در محاصره برف قرار دارند.
وي ادامه داد: علاوه بر اروميه، 105 روستاي شاهين دژ، 50 روستاي مياندوآب، 40 روستاي پيرانشهر و 20 روستاي هر كدام از شهرستان هاي سردشت، چالدران و ماكو مسدود است.
مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي گفت: همچنين 10 روستاي شوط، هشت روستاي پلدشت، پنج روستاي هركدام از شهرستان هاي خوي و تكاب، سه روستاي چايپاره و 2 روستاي اشنويه بسته است و تلاش راهداران در اين محورها ادامه دارد.
علي اكبري افزود: ر اه هاي روستايي شهرستان هاي سلماس در شمال آذربايجان غربي و نقده، مهاباد و بوكان در جنوب استان باز است و مشكل خاصي در اين روستاها نداريم.
به گزارش ايرنا از 12 هزار كيلومتر جاده آذربايجان غربي، هفت هزار و 800 كيلومتر راه روستايي، سه هزار و 800 كيلومتر راه آسفالت فرعي، اصلي و بزرگراه و نزديك به 400 كيلومتر راه شوسه و خاكي است.
راهداري و حمل و نقل جاده اي آذربايجان غربي داراي 14 اداره راهداري و 67 اكيپ عملياتي شامل 29 باب راهدارخانه ثابت و بين راهي، 15 باب راهدارخانه مركزي و 23 باب راهدارخانه كانكسي، سيار و استيجاري است.
اين استان 17 شهرستان، 42 شهر و بيش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعيت آن سه ميليون و 300 هزار نفر است؛ آذربايجان غربي داراي آب و هواي سرد و كوهستاني بوده و سالانه به طور متوسط بين 300 تا 450 ميليمتر بارندگي دارد.
بارش برف در هفته گذشته نيز منجر به بسته شدن راه هاي ارتباطي حدود 750 روستا شده بود كه در مدت 9 روز بازگشايي شد.
8137/2093**خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني