كرج-ايرنا- استاندارالبرز بر كاهش وابستگي به درآمدهاي دولتي تاكيد كرد و از دستگاه هاي اجرايي خواست تا هرچه بيشتر دراين زمينه تلاش كنند .

به گزارش ايرنا، سيد حميد طهائي روز شنبه در نشست شوراي برنامه ريزي و توسعه استان البرز افزود: دولت يازدهم طي سال هاي فعاليت خود به رغم فشارهاي اقتصادي توانسته گام هاي موثري را در عرصه هاي مخلتف داخلي و خارجي بردارد و امروز تلاش هاي خوبي در حوزه اقتصاد شاهد هستيم .
وي ادامه داد: بنابراين با كاهش وابستگي به درآمدهاي دولتي مي توان هرچه بيشتر در مسير توسعه اقتصادي قرار گرفت كه يكي از راهكارهاي مورد توجه دراين زمينه صندوق توسعه البرز است كه رهگشا است .
طهائي در ادامه به بحث برنامه ششم توسعه اشاره كرد و افزود: اين برنامه كليات آن در مجلس شوراي اسلامي تصويب شده و ايراداتي در شوراي نگهبان به آن وراد شده كه در حال بررسي است.
وي گفت: دراين برنامه فصول خوبي پيش بيني شده كه استان ها هرچه بيشتر بايد با برنامه ريزي بيشتر و ارائه طرح هاي راهبردي براساس اين برنامه كشور را در مسير پيشرفت قرار دهند .
استاندار البرز گفت: دراين برنامه همچنين پيش بيني شده تا منابع درآمدي در اختيار استانها قرار بگيرد.
وي خاطرنشان كرد: توزيع اعتبارات براساس مبناي جمعيتي و محروميت ها از ديگر موارد مورد توجه در برنامه ششم توسعه است كه در مجموع بيانگر آن است كه قانون چقدر تمركز گرايي را مورد توجه قرار داده است .
وي تاكيد كرد: مسئولان دستگاه هاي اجرايي بايد مشكلات را بررسي كنند و با ارائه راهكار هرچه بيشتر براي رفع مشكلات تلاش كنند.
طهائي افزود: امروز دستگاه هاي اجرايي بايد هرچه بيشتر مطالبه گر باشند در جذب اعتبارهاي ملي و همسو با سياست هاي دولت براي رفع مشكلات اقدام كنند.
وي در رابطه با قانون برنامه ششم توسعه و عدم پيش بيني هايي كه توسعه استان تحت شعاع قرار مي دهد گفت: آنچه در برنامه ششم توسعه پيش بيني نشده بايد در قانون بودجه پيش بيني شود.
وي با تأكيد بر اينكه استانها براي نيل به توسعه بايد در بحث مسائل اقتصادي بنوعي خودكفا باشند،افزود: استانها با استقلال درآمد - هزينه ها بهتر عمل خواهند كرد.
رئيس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با بيان اينكه وابستگي به درآمدهاي دولت بايد كاسته شود،در اين رابطه پيشنهادي را نيز ارائه داد و آن راه اندازي صندوق توسعه استان بود.طهائي گفت: با راه اندازي اين صندوق بخشي از منابع مالي استان تأمين خواهد شد،آنچه تا كنون مغفول مانده است و بايد راه اندازي آن را در اولويت برنامه ريزي ها قرار داد.
وي افزود: ارائه پيشنهادات و اشراف به قوانين و مقررات مي تواند بسياري از مسائل را حل كند و البرز استاني مرفه نيست و شاخص ها نيز بيانگر محروميت هاي اين استان در تمامي ابعادمي باشد كه اين استان امكانات محدودي دارد در توليد درآمدها نيز نيازمند كار بيشتري هستيم.
طهائي از رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان نيز خواست تا همانند سالهاي قبل،در اوايل سال با ابلاغ بودجه سال و وظايف و تكاليف دستگاه ها را بصورت مجزا ارائه و ابلاغ كند .
8029/ 6155 خبرنگار: حكيمه كشاورز** انتشاردهنده: محمد عزيزپور