زنجان - ایرنا - رئیس دانشگاه تحصیلات تكمیلی علوم پایه زنجان گفت: طبق اعلام فدراسیون سرآمدان علمی ایران، این دانشگاه توانست با كسب امتیازات بالای علمی، رتبه دوم سرآمدان علمی ایران را كسب كند.

بابك كریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از بین 100 نفر سرآمدان علمی كه در 2 گرنت(جایزه علمی) 50 نفره الف و ب درجه بندی می شوند، هفت نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه، موفق به كسب رتبه سرآمدی علمی در ' گرنت الف ' شدند.
رئیس دانشگاه تحصیلات تكمیلی علوم پایه زنجان اظهار كرد: همچنین این دانشگاه موفق شد مقام نخست را در رتبه بندی نسبت اساتید، دانشجو و میزان پژوهش در سطح كشور كسب كند.
كریمی به اهمیت و تاثیر امور پژوهشی - علمی در میزان پیشرفت كشور و استان اشاره كرد و گفت: یكی از اهداف این دانشگاه همواره سوق دادن فعالیت های دانشگاه به سمت پژوهش محور بودن است، چرا كه تاثیر زیادی در روند رشد علمی كشور، استان و دانشگاه خواهد داشت.
رئیس دانشگاه علوم پایه زنجان اهداف فدراسیون سرآمدان علمی ایران را تبیین و تصریح كرد: در این فدراسیون محققان سرآمد با توجه به امتیازات كسب شده به 2 گروه تقسیم می شوند و میزان حمایت از این افراد مطابق قرار گرفتن فرد در نوع گروه علمی می‌باشد.
به گزارش ایرنا، سرآمدان علمی افرادی هستند كه فعالیت های پژوهشی و دستاوردهای علمی معتبری در سال‌های اخیر دارند.
در فدراسیون سرآمدان علمی ایران (وابسته به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران)، برای شناسایی این افراد از شاخص‌هایی كه نشان دهنده فعالیت های پژوهشی و نه آموزشی بوده استفاده می گردد و سالانه در یك مكانیزم رقابتی انتخاب می‌شوند.
همچنین از شرایط عمومی سرآمد شدن می توان به ضرورت عضو هیأت علمی حداقل یك موسسه علمی - پژوهشی كشور بودن اشاره كرد.
از شرایط اختصاصی فرد نامزد سرآمد شدن، برنده جوایز معتبر علمی مانند نوبل، كاولی، فیلدز و مشابه این موارد، نویسنده مقاله در مجلات نیچر یا ساینس به عنوان نویسنده اول یا مسئول و همچنین افرادی كه با توجه به اعتبار علمی، در فهرست 100 سرآمد علمی كشور قرار گیرند، است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد كریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی