تهران - ايرنا - معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه سعي بر اين است تا مدارس دوره ابتدايي رنگ و بوي قرآني داشته باشد، گفت: فرآيندهاي آموزشي بايد بر مبناي تفكر، خردورزي و خوب شنيدن صورت گرفته و محتواي آموزشي و معلمان ما بايد قرآني باشند.

به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگي ايرنا از وزارت آموزش و پرورش، رضوان حكيم زاده درگردهمايي يك روزه معاونان آموزش ابتدايي ادارات كل آموزش وپرورش كشور در باشگاه فرهنگيان اظهار كرد: تعليم و تربيت مطلوب و مورد نياز ما كه بايد محقق شود ، تعليم و تربيت قرآني است.
وي افزود: در مدارس قرآني، معلمان با احترام به حق آزادي انتخاب دانش آموز و پرهيز از هرگونه سيطره طلبي و اكراه و اجبار، آنها را به سمت دين دعوت و هدايت مي كنند.
وي تصريح كرد: كتاب درسي اصلي ما قرآن است كه بايد آموزه هاي آن در دستور كار مدارس قرار گيرد و مدرسه قرآني مدرسه اي است كه فرآيند تربيتي آن داراي محتواي قرآني باشد.
وي افزود: اگر تعليم وتربيت مدارس براساس توصيه هاي قرآني باشد، سيستم تشويق و تنبيه دانش آموزان نيز براساس آيات الهي خواهد بود و كارهاي مثبت و نيك آنها چند برابر مورد تشويق قرار خواهد گرفت.
معاون آموزش ابتدايي وزير آموزش و پرورش بيان كرد: براساس آموزه هاي قرآني، كار جمعي در مدارس بايد جايگزين كار فردي در بين دانش آموزان شود و هيچ تبعيضي بين آنان صورت نگيرد.
حكيم زاده با اشاره به جمله معروف «معلمي شغل انبياست» گفت: همان طور كه پيامبران در ابلاغ رسالت خود و پذيرش آن توسط مردم هيچ اجباري نداشتند و خداوند نيز اين نكته را صريحا در قرآن ذكر كرده، آموزگاران نيز بايد در مدارس به روش انبيا تمسك جويند.
گردهمايي يك روزه معاونان آموزش ابتدايي ادارات كل آموزش و پرورش كشور به منظور تشريح و بررسي سياست هاي كلان آموزش و پرورش در حوزه هاي پيش دبستاني، دبستاني و عشايري در باشگاه فرهنگيان تهران برگزار شد.
فراهنگ **1883**1823 دريافت كننده: مريم جلوداران** انتشار دهنده: طاهره نبي اللهي