رشت - ايرنا - استاندار گيلان از پرداخت چهار هزار و 740 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد به 787 واحد توليدي استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومي استانداري گيلان به ايرنا، محمدعلي نجفي روز چهارشنبه در جلسه كارگروه رفع موانع توليد با اشاره به جذب سهميه گيلان در بخش پرداخت تسهيلات رونق توليد افزود : با پرداخت اين تسهيلات كار را پايان يافته ندانيم و بايستي اهتمام به جذب بيشتر تسهيلات داشته باشيم.
وي تصريح كرد: گيلان جزو سه استان برتر در جذب سقف تعيين شده از تسهيلات رونق توليد است.
استاندار گيلان به همكاري مطلوب بانك هاي عامل استان در روند پرداخت تسهيلات رونق توليد اشاره و اظهار كرد: چهار بانك عامل استان موفق به جذب بيش از 100 درصدي سهميه خود شده اند كه انتظار ما اين است اين روند با جديت تداوم يابد.
وي با ابراز رضايتمندي از مجموعه استانداري، صنعت، معدن و تجارت، بانك ها و تمامي دست اندركاران اين كارگروه در كسب اين موفقيت گفت: انصافاً گيلان در اين حوزه خوب درخشيد و وضعيت آبرومندي در سطح كشور دارد.
نجفي به ملاقات خود با چند تن از مديران كشوري بانك ها در هفته آتي اشاره و خاطرنشان كرد: در اين جلسات بر لزوم افزايش سهم بانك هاي استان در اعطاي تسهيلات رونق توليد تأكيد خواهم كرد.
استاندار گيلان با اشاره به اينكه قطعاً توانمندي و ظرفيت استان بيش از سهميهي تعيين شده است، افزود: سه هزار و 35 مصوبه براي رونق توليد بخش هاي صنعتي و كشاورزي استان حاكي از توان بالاي اين مجموعه دارد كه بايد با پيگيري هاي جدي در جذب تسهيلات بيشتر اقدام كنيم.
وي اظهار داشت: معاون اول رئيس جمهوري، رئيس سازمان برنامه و بودجه ، رئيس كل بانك مركزي و وزير صنعت، معدن و تجارت نيز بر ضرورت افزايش سهم گيلان در اين بخش در جلسات مختلف تأكيد داشته و دارند.
نجفي افزود : عليرغم اينكه جايگاه صنعت استان در شاخص هاي صنعتي جزو رتبه هاي 11 تا 13 كشور است، اما اين عملكرد، پيشرو بودن در بخش رفع موانع توليد را نشان مي دهد.
وي با بيان اينكه گيلان به عنوان پايه گذار كارگروه رفع موانع توليد در سطح كشور شناخته شده، خاطرنشان كرد: اين انديشه با تأكيدات رئيس جمهوري منجر به بسيج امكانات از سوي دولت شد تا اين جلسات در قالب كارگروه هاي رفع موانع توليد، تسهيل سرمايه گذاري و ستاد اقتصاد مقاومتي تشكيل شود.
نجفي تصريح كرد: هدف از اعطاي تسهيلات اين است تا توليدكنندگان بتوانند در جهت افزايش اشتغال و روشنايي چراغ توليد گام بردارند و بايد روند تسهيلات اعطا شده و نتايج حاصله بررسي و به صورت مستمر رصد شود.
نماينده عالي دولت در گيلان بر لزوم توجه به رونق بخش گردشگري استان نيز تأكيد و تصريح كرد: اميدواريم با همكاري بانك هاي استان بخش گردشگري نيز از رونق بيشتري برخوردار شود.
وي همچنين با تأكيد بر لزوم پرداخت مطالبات دستگاه هاي خدمات رسان همچون آب، برق و گاز از سوي واحدهاي توليدي افزود: عليرغم همكاري مثبت اين دستگاه ها در كارگروه رفع موانع توليد، اگر در دريافت مطالبات موفق عمل نكنند در روند توسعه اي و برنامه هاي آتي خود با مشكل مواجه خواهند شد.
استاندار گيلان همچنين به پيشرفت مطلوب كارخانه چوكا با حمايت هاي صورت گرفته از سوي دستگاه هاي ملي و استاني اشاره كرد و گفت: انتظار ما از شركت شستا اين است تا فقط نگاه خود را معطوف به بخش هاي خاص نكند و در روند رشد شركت چوكا بيش از پيش گام بردارد.
در اين نشست درخصوص رفع موانع و مشكلات هفت واحد بزرگ صنايع سلولزي، نساجي، كشاورزي و صنايع تبديلي بحث و بررسي و تصميم گيري شد. كارخانه صنايع چوب و كاغذ ايران، شركت هاي سهامي جنگل شفارود، كارخانه هاي ايران پوپلين و ريسندگي و بافندگي فومنات از مهم ترين اين واحدهاي توليدي و صنعتي بودند.
دو هزارو 600 واحد صنعتي در گيلان فعال است.
دريافت خبر: مريم سليماني ** انتشاردهنده: كبيري
7296/2007