كيش-ايرنا- پنجمين همايش سراسري هنرمندان پيشكسوت با حضور بيش از 120 هنرمند در رشته هاي مختلف هنري در جزيره كيش آغاز شد .

مدير روابط عمومي موسسه هنرمندان پيشكسوت روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد : بيش از 120 نفر از هنرمندان رشته هاي مختلف سينما، تئاتر، تلويزيون، تجسمي ، شعر، ادبيات داستاني، موسيقي، هنرهاي سنتي و آئيني به جزيره كيش سفر كرده اند.
محمد رحماني اين برنامه را پنجمين همايش هنرمندان پيشكسوت عنوان كرد و افزود : حركت گروهي هنرمندان از روز سه شنبه به مقصد كيش آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد كه همايش اصلي نيز فردا پنجشنبه با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان برنامه و بودجه، علي مراد خاني معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس هيات امناي موسسه هنرمندان پيشكسوت و جمعي از هنرمندان در هتل ماريناي كيش برگزار خواهد شد .
مدير روابط عمومي موسسه هنرمندان پيشكسوت هدف از برگزاري اين همايش را حفظ شان ، جايگاه و همچنين تكريم هنرمندان پيشكسوت عنوان كرد و افزود : اين تكريم تلاشي براي قدرداني و پاسداشت از زحمات هنرمنداني است كه فعاليت هاي زيادي را براي ارتقاء هنر كشور انجام داده اند .
رحماني تصريح كرد : اين موسسه در زمينه بيمه، درمان و حوزه معيشتي هنرمندان پيشكسوت فعاليت مي كند و از اقدامات آنان در راستاي نشر كتاب يا ديگر فعاليت هاي هنري همچون انتشار آلبوم موسيقي، تئاتر يا فيلم در حد بضاعت خود حمايت مي كند.
وي با بيان اينكه اين موسسه هم اكنون 660 عضو دارد كه حدود 300 نفر مدارك خود را ارائه كرده اند و فعال هستند به ايرنا گفت : داشتن حداقل 35 سال سابقه هنري، نشان درجه يك هنرمندي از سوي شوراي نظارت و ارزيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و سن بالاي 60 سال از شرايط عضويت در اين موسسه است .
سخنراني محمد باقر نوبخت معاون رئيس جمهور و تقدير از حاميان موسسه هنرمندان پيشكسوت از برنامه هاي اين همايش در روز پنجشنبه است .
بيش از 120 هنرمند و استاد پيشكسوت كشور از روز سه شنبه براي شركت در پنجمين همايش هنرمندان وارد جزيره كيش شده اند.
اين موسسه تا كنون چهار همايش در شهرهاي آبادان براي بازديد از مناطق عملياتي جنوب ، كوهرنگ، كيش و رامسر برگزار كرده است .
موسسه هنرمندان پيشكسوت بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال 1385 ايجاد و در سال 91 فعاليت خود را آغاز كرده است و يكي از ظرفيت هاي جديد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه وظيفه حفظ و شان تكريم هنرمندان كشور را بر عهده دارد.
1630**1641/ خبرنگار : مريم زبان دان *انتشار : عباسعلي نقي يان