يزد - ايرنا- معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري روز پنجشنبه از هتل باغ مشيرالممالك يزد بازديد كرد.

به گزارش ايرنا زهرا احمدي پور به همراه هيات همراه از بخش هاي مختلف اين مكان تاريخي ديدن كرد.
هتل باغ مشير الممالك اولين هتل باغ ايراني با معماري و تجهيزات كاملا سنتي و در عين حال مجهز به تمام امكانات رفاهي در محل باغ قديمي مشير الممالك متعلق به دوره قاجاريه به وسعت 13 هزار متر مربع قراردارد.
محوطه زيباي هتل باغ مشيرالممالك يزد، معماري اصيل ايراني اين هتل باغ را به يكي از جاذبه هاي توريستي يزد تبديل نموده، اين هتل در فهرست آثار ملي ايران به شماره 7778 به ثبت رسيده است.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، چهارشنبه شب وارد استان يزد شد و مورد استقبال استاندار و ديگر مسئولان استان قرار گرفت.
بازديد از بافت و بناهاي تاريخي از جمله آتشكده، قنات زارچ، دروازه كوشك نو، مسجد جامع، مسجد حظيره ، حضور در جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر ،بازديد از مجموعه نارين‌قلعه و كاروانسراي شاه‌عباسي در شهرستان ميبد و بازديد از بافت تاريخي اردكان از جمله برنامه هاي سفر زهرا احمدي پور به استان يزد است.
شركت در جلسه ارائه گزارش ثبت‌جهاني يزد و شركت در جلسه انجمن‌ها و تشكل‌هاي ميراث‌فرهنگي ، افتتاح اقامتگاه بوم‌گردي در شهرستان تفت، بازديد از عمارت و باغ نمير(صدري) تفت، بازديد از باغ جهاني دولت‌آباد و برگزاري جلسه با همكاران و مديران اداره‌كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان از ديگر برنامه هاي سفر دو روزه معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به استان يزد است.
استان يزد هم اكنون در كنار استانهاي فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلايي گردشگري ايران مقصد اول گردشگران خارجي و اروپايي بوده به گونه اي كه استقبال گردشگران خارجي از اين شهر تا پنج برابر افزايش داشته و همين امر گردشگري را محور توسعه استان قرار داده است.
اين استان 2270 هكتار بافت تاريخي دارد كه شهر يزد به عنوان نخستين شهر خشت خام و دومين شهر تاريخي جهان داراي بافت تاريخي به مساحت عرصه 743 هكتار و مساحت حريم پنج هزار هكتار در فهرست آثار ملي كشور به ثبت رسيده است.
در سال 94 حدود 140 هكتار بافت تاريخي يزد براي ثبت در فهرست جهاني به يونسكو معرفي شد تا اين شهر تاريخي به عنوان اولين شهر زنده توسط جمهوري اسلامي ايران به دنيا معرفي شود.
يزد با عناويني همچون شهر بادگيرها، شهر كار و كاريز و كاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسينيه ايران، شهر دوچرخه ها، شيريني، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته مي شود.
7532/6197خبرنگار: سعيدصادقي مقدم**انتشار: محدحسين فلاح تفتي