بندرعباس - ايرنا- نماينده ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تاكيد بر تبيين دقيق آيات قرآن كريم براي مردم، گفت: بايد در صيانت از مرزهاي اعتقادي مردم بكوشيم كه تبيين دقيق آيات قرآن كمكي مهم در اين مسير است.

به گزارش ايرنا، آيت الله غلامعلي نعيم آبادي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه بندرعباس بيان داشت: با تبيين آيات قرآن در خصوص جهاد براي مردم، امكان دفاع از كشور و حفظ و حراست از انقلاب اسلامي و ارزش‌هاي اصيل آن را فراهم كرديم.
وي با بيان اينكه يكي از واجباتي كه مردم اطلاعات كافي در خصوص آن ندارند، مقوله خمس است، گفت: خمس يك واجب مخفي است كه بايد مردم را نسبت به آن و اهميت اين مساله آگاه كنيم.
آيت الله نعيم آبادي با اشاره به اين كه پرداخت خمس مانند ساير احكام اسلامي بر همگان واجب است، افزود: احياي فرهنگ خمس در جامعه اسلامي، حاصل يك كار جمعي است و نقش روحانيت در تبيين اين فريضه الهي غير قابل انكار است.
وي با اشاره به اين كه دشمنان مي خواهند چهره حقيقي دين را مخدوش كنند، بيان كرد: روحانيت وظيفه دارد به شبهه هاي وهابيت و سكولارها، پيرامون مساله خمس به صورت جامع پاسخ دهد.
آيت الله نعيم آبادي با اشاره به برگزاري همايشي با موضوع احياي خمس در قم و راه اندازي بنياد بين المللي خمس، تصريح كرد: همه ما بايد در راستاي نهادينه سازي فرهنگ خمس در جامعه گام برداريم و از جمله اقدامات اوليه در اين مسير آگاه سازي هر چه بيشتر مردم است.
امام جمعه بندرعباس با بيان اينكه بنياد بين المللي خمس در جمع‌آوري خمس دخالتي ندارد و تنها پاسخگوي مشكلات و شبهات مطرح شده در اين زمينه خواهد بود، خاطرنشان كرد: مردم از پرداخت خمس مضايقه ندارند اما اطلاعات كافي در مورد آن ارائه نشده است
آيت الله نعيم آبادي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه بندرعباس با بيان اينكه خمس شامل همه افراد جامعه در هر وضعيت مالي هر چند اندك مي‌شود، تصريح كرد: خمس نقش تاثيرگذاري در رشد و گسترش فرهنگ شيعي داشته و امروز هم ظرفيتي عظيم است كه مي توان از آن در راه آباداني و توسعه نظام اسلامي استفاده كرد.
6048/7198
خبرنگار: فاطمه حسيني انتشاردهنده: فرشته دريس