سبزوار - ایرنا - بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی هندبال جوانان كشور، جمعه در آیینی با حضور 14 تیم در سالن سه هزار نفری سربداران سبزوار آغاز شد.

به گزارش ایرنا نماینده فدراسیون هندبال عصر امروز در آیین افتتاحیه این مسابقات گفت: تیم های حاضر در مسابقات قهرمانی هندبال جوانان كشور، برگزیدگان مناطق هشتگانه هستند كه پس از برتری بر حریفان به این مرحله راه یافته اند.
عبدالله كافی افزود: تیم های بیتای سبزوار، هیات هندبال دهدشت، هیات هندبال فلاورجان، سپاهان اصفهان، هیات هندبال قم، شهرداری سمنان و هیات هندبال سنندج در این مسابقات شركت دارند.
وی از ستارگان دشتستان، نفت و گاز گچساران، شهرداری ارومیه، هیات هندبال تبریز، كرمان، هیات هندبال قزوین و پیشگامان كویر یزد به عنوان دیگر تیم های حاضر در این دوره از رقابتها یاد كرد.
كافی گفت: در این مسابقات 26 بازی انجام می شود كه دور نخست به صورت گروهی در 2 گروه چهار تیمی و 2 گروه سه تیمی برگزار می شود و از هر گروه 2 تیم به مرحله بعدی صعود می كنند.
او افزود: مسابقات مرحله بعدی به صورت حذفی برگزار می شود و در نهایت پس از 26 بازی تیم های قهرمان و نائب قهرمان مسابقات قهرمانی جوانان هندبال كشور مشخص می شوند.
نماینده فدراسیون هندبال ادامه داد: سبزوار از مهدهای هندبال كشور است و شرایط مناسبی را برای میزبانی از این دوره مسابقات فراهم كرده است.
هزار و 300 ورزشكار در قالب 39 هیات ورزشی در حوزه ورزش های حرفه ای، قهرمانی، بومی، محلی و همگانی در شهرستان سبزوار فعالیت دارند.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7500/5132