مسكو - ایرنا - یك گروه از تورگردانان و خبرنگاران روسی در چارچوب برنامه افزایش همكاری های گردشگری تهران و مسكو به ایران سفر می كنند تا زمینه تعامل بیشتر در این عرصه فراهم شود.

به گزارش ایرنا، در این برنامه كه به همت سفارت ایران در روسیه و میزبانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری برگزار می شود، هیاتی متشكل از مدیران شركت های برتر گردشگری روسیه و خبرنگارانی از شبكه تلویزیونی «رن تی وی» در قالب تور آشنایی بیشتر در هفته جاری راهی ایران می شوند.
مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه روز یكشنبه در كانال تلگرامی خود در این باره نوشت: اعضای هیات روسی در سفر یك هفته ای به ایران ضمن آشنایی با توان جذب گردشگر خارجی از جاذبه های تهران، دیزین، اصفهان، قشم و كیش دیدن می كنند.
این گروه همچنین با مدیران شركت های گردشگری ایرانی فعال در زمینه جذب گردشگران خارجی نشست های مذاكراتی برگزار می كنند تا زمینه های همكاری بیشتر را بررسی كنند.
این برنامه در چارچوب یكی از مهم ترین اهداف دولت حسن روحانی برای جذب گردشگران خارجی صورت می گیرد.
در چند سال گذشته سفارت جمهوری اسلامی در فدراسیون روسیه تلاش های گسترده ای را برای ارتقای روابط گردشگری دو كشور به ویژه جذب گردشگران روس به ایران انجام داده است.
امضای سند تسهیل دریافت ویزا برای شهروندان دو كشور، حضور در نمایشگاههای گردشگری و برگزاری تورهای آشناسازی از جمله اقدام ها برای افزایش روابط دو كشور در این عرصه است.
ایران و روسیه همچنین به زودی موافقت نامه لغو روادید برای سفرهای گروهی گردشگری را امضا می كنند.
از سوی دیگر، آمار جهانی گردشگری و همچنین آمار ملی گردشگری دو كشور ایران و روسیه از رشد سفر متقابل اتباع دو كشور طی سه سال اخیر حكایت دارد.
سال 2015 بیش از 34 میلیون گردشگر روس به خارج سفر كردند كه بر اساس داده های دولتی 10 درصد این آمار گردشگران فرهنگی تاریخی هستند.
انتظار می رود با تلاش دست اندركاران دولتی و بخش خصوصی و معرفی ظرفیت‌ها و جذابیت‌های گردشگری ایران، شاهد حضور هر چه بیشتر این گردشگران در ایران باشیم.
اروپام 1516 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا