سنندج- ایرنا- استاندار كردستان گفت: در دولت تدبیر و امید 111 پروژه در استان به بهره برداری رسیده بود كه امروز با افتتاح 10 پروژه درمانی با حضور وزیر بهداشت با اعتبار 500 میلیارد تومان، این آمار به 121 مورد رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا عبدالمحمد زاهدی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از بیمارستان كوثر و پروژه های درمانی كردستان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با اشاره به اینكه از ابتدای شروع به خدمت دولت یازدهم، 121 طرح در حوزه سلامت كردستان اجرا شده است افزود: طرح بیمارستان كوثر از نتایج سفر مقام معظم رهبری به كردستان است.
وی گفت: سال 94 سال سختی برای دولت از لحاظ مالی بود اما تلاش های گسترده ای در حوزه تحول سلامت صورت گرفته است كه از جمله آنها، به بهره برداری رسیدن كلینیك ویژه سنندج، قروه و دیواندره، بخش MRI سقز و مریوان، بخش سی تی اسكن دیواندره و كامیاران و احداث اورژانس بیمارستان توحید سنندج است.
زاهدی ادامه داد: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت با اجرای 121 طرح برای بیش از هزار و 500 نفر در رشته های مختلف پزشكی و پیراپزشكی در استان اشتغال مستقیم ایجاد شده است.
وی افزود: همچنین 250 پزشك متخصص در استان جذب شده كه این كار، بخش عمده ای از مشكلات حوزه درمان استان را رفع می كند.
استاندار كردستان اضافه كرد: تجهیز بیمارستان شهید چمران سروآباد، تجهیز ،تكمیل و بهره برداری از بیمارستان شهدا دهگلان، احداث 10 مركز بهداشتی و درمانی در شهرهای استان، احداث 35 خانه بهداشت و تهیه 130 دستگاه یونیت دندانپزشكی از دیگر اقدامات دولت در حوزه تحول سلامت در كردستان است.
زاهدی اظهار كرد: بهره برداری از ساختمان معاونت دارو دانشگاه علوم پزشكی كردستان، احداث هفت پایگاه اورژانس شهری و جاده ای، تامین 32 دستگاه آمبولانس و بازسازی هتلینگ بیمارستان ها در شهرهای مختلف از جمله دیگر اقدامات دولت در حوزه درمان است.
وی احداث اتاق عمل بیمارستان بوعلی مریوان، تجهیز و راه اندازی 18 آزمایشگاه در مناطق روستایی، راه اندازی 38 پایگاه سلامت در حاشیه شهرها و احداث ساختمان مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی، از دیگر عملكردهای دولت در حوزه درمان استان است.
استاندار كردستان از برنامه ریزی دولت برای بهره برداری از بیمارستان های سقز و بانه در سال آینده خبر داد و گفت: بیمارستان توحید با توجه به فرسوده بودن ساختمان آن، نیازمند نوسازی است.
زاهدی گفت: با توجه به ظرفیت كردستان در تولید گیاهان دارویی، خواستار تاسیس دانشكده طب سنتی و دانشكده داروسازی در استان كردستان شد.
بیمارستان 540 تختخوابی كوثر سنندج در 10 طبقه و با زیربنای 54 هزار مترمربع احداث شده و شامل بخش های مختلف درمانی و تشخیصی است.
عملیات احداث بیمارستان 540 تختخوابی كوثر سنندج كه از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به كردستان است در سال 1388 شروع شد.
این بیمارستان دارای بخش های اتاق عمل، بخش دیالیز، اورژانس، درمانگاه، آزمایشگاه، بستری، رادیولوژی، كلینیك های تخصصی، CSR آمفی تئاتر و بخش های دیالیز، ICU رادیولوژی، پزشكی هسته ای، داروخانه و سایر بخش های اداری و پشتیبانی است.
امروز همچنین علاوه بر افتتاح فاز نخست بیمارستان كوثر با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، كلینیك تخصصی ویژه دانشگاه علوم پزشكی با اعتبار 40 میلیارد ریال و بخش اورژانس بیمارستان توحید سنندج نیز به بهره برداری می رسد.
امروز مركز ام آر آی مریوان و سقز، كلینیك تخصصی ویژه بیمارستان شهید بهشتی و مركز فوریت های پزشكی قروه، بیمارستان 32 تختخوابی جدید الاحداث شهدا دهگلان، سی تی اسكن بیمارستان های امام خمینی (ره) دیواندره و سینای كامیاران به صورت همزمان توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به صورت ویدئو كنفرانس به بهره برداری می رسد.
سید 'حسن قاضی زاده هاشمی' وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به همراه جمعی از معاونیش در سفری یك روزه مهمان مردم كردستان است.
سنندج با حدود 500 هزار نفر جمعیت مركز استان كردستان است.
7355/3034
**خبرنگاران: حسن حسین زاده/ وریا كرمی