اراك - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك گفت: تبیین علوم اسلامی و نشر ارزش های دینی تكلیف جامعه روحانیت است.

به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز دوشنبه در جمع طلاب حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم اراك، افزود: جامعه روحانیت باید با الگوگیری از بزرگانی همچون آیت الله بروجردی و امام راحل و با روحیه ای انقلابی احكام و اصول دین مبین اسلام را در جامعه جاری كنند.
وی با بیان اینكه احیای روحیه انقلابی در حوزه های علمیه مهمترین خواسته مقام معظم رهبری از جامعه روحانیت است، بیان كرد: خدمتگذاری بی منت، ساده زیستی، قناعت و اخلاص در عمل، اساس روحیه انقلابی است كه باید به دست توانمند علمای اسلام هم در حوزه های علمیه و هم در جامعه نهادینه شود.
امام جمعه اراك اظهار كرد: جامعه روحانیت نمی تواند به بهانه تحصیل علم و دانش، خود را از مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه و امور بین المللی كنار بكشد، چرا كه روحانیت نسبت به ترویج فرهنگ اسلام و اهل بیت (ع) مسئولیتی خطیر برعهده دارد.
وی ادامه داد: درك مسائل اجتماعی و برقراری ارتباط با آحاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان یكی دیگر از شاخصه های روحانیت انقلابی است كه این قشر از جامعه باید برای برقراری ارتباط با جوانان، تمهیدات كاربردی و كارشناسی را در برنامه ریزی های خود لحاظ كنند.
نماینده ولی فقیه در استان مركزی و امام جمعه اراك گفت: روحانیان به خصوص طلبه های جوان باید دو اصل علم و ایمان را در كنار یكدیگر به كارگیرند چرا كه تحقق این امر، تعالی معنویت را به دنبال دارد.
آیت الله دری نجف آبادی در ادامه سخنان خود قناعت و ساده زیستی را از محورهای اساسی زندگی روحانیت دانست و گفت: زندگی روحانیان باید در صف متعارف جامعه باشد و تجمل گرایی در زندگی این قشر هیچ جایگاهی ندارد.
وی یادآوری كرد: روحانیان به عنوان شاگردان مكتب امام زمان (عج) و مشعل فروزنده این نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و حضور این قشر از جامعه در تمام عرصه‌های مختلف كشور همواره چون چراغی فروزان، نقشه های شوم بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی را خنثی می كند.
300 طلبه برادر در سه سطح یك، 2 و سه در حوزه علمیه حاج محمد ابراهیم اراك تحصیل می كنند.
حدود پنج هزار طلبه خواهر و برادر در 25 حوزه علمیه در نقاط مختلف استان مركزی تحصیل می كنند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی