كرمانشاه- ايرنا- مديركل استاندارد استان كرمانشاه از آغاز طرح بازرسي و نمونه برداري كارشناسان اين اداره كل از شير توزيعي در سطح مدارس استان كرمانشاه خبر داد.

محمودرضا نيازي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: طبق برنامه‌ ريزي قبلي و به استناد مصوبات كارگروه هماهنگي توزيع شير مدارس استان و در راستاي اعمال ماده چهار قانون سازمان ملي استاندارد، براي اطمينان از كيفيت شير توليد شده و انطباق آن با استاندارد ملي، كيفيت شيرهاي استريليزه و پاستوريزه توزيع ‌شده در سطح مدارس كرمانشاه توسط بازرسان اداره كل استاندارد به ‌صورت مستمر بررسي مي شود.
وي با اشاره به اهميت سالم بودن شير مدارس و تأثير آن بر سلامتي دانش آموزان گفت: از ابتداي طرح توزيع شير مدارس در دي ماه، هفت مورد بازرسي و نمونه برداري از محل توليد، نگهداري و توزيع شير مدارس مربوط به چهار شركت توليدي طرف قرارداد با اداره كل آموزش و پرورش استان، انجام شده است.
نيازي در ادامه افزود: نمونه ها براي مطابقت با استانداردهاي ملي مربوطه در فاكتورهاي فيزيكي، شيميايي و ميكروبي در آزمايشگاه هاي اداره كل استاندارد استان كرمانشاه در حال آزمون بوده و نتايج آزمون ها براي ترتيب اثر به اداره كل آموزش و پرورش استان انعكاس مي‌يابد.
مديركل استاندارد كرمانشاه با حساس دانستن فرآيند آزمايش ها براي اطمينان از كنترل كيفيت و سلامتي شير، اظهار داشت: بررسي رنگ، عطر و طعم، شكل ظاهري، ارزيابي فيزيكي و حسي، اسيديته، ماده خشك بدون چربي، چربي، نقطه انجماد، بسته ‌بندي و نشانه ‌گذاري از خصوصيات آزمون فيزيكي، شيميايي و گرم‌خانه‌گذاري در دماي 30 درجه سانتيگراد به مدت 10 روز، گرم‌ خانه‌گذاري در دماي 55 درجه سانتيگراد به مدت هفت روز و شمارش كلي ميكرو ارگانيسم‌ها در 2 دماي ذكر شده از مراحل آزمون ميكروبي اين محصول است.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت داراي بيش از 321 هزار دانش آموز است.
گزارش رويدادهاي خبري به همراه گزارش تصويري آن ها و اخبار متنوع ديگر، هر روز بر روي سايت ايرنا استان كرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و كانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده:علي مولوي