اراك - ایرنا - مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: عملكرد رسانه ها باید همگرامحور و هوشمندانه باشد و امروز جریان اطلاع رسانی به مدل جدیدی از اثربخشی فراگیر نیازمند است.

محمد خدادی روز سه شنبه در جمع كاركنان خبرگزاری ایرنا استان مركزی در اراك افزود: رسانه ها ابزار قدرتمندی در راستای تحقق اهداف توسعه محور هستند و باید بكوشند با عملكردی حرفه ای ضمن ایجاد و تقویت جریان اطلاع رسانی هدفمند و اثرگذار، ضریب نفود تهدیدها در جامعه را بكاهند.
وی بیان كرد: رسانه ها همه باید با یك هدف واحد در قالب همگرایی به دنبال پیشرفت و توسعه كشور باشند.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ادامه داد: قدرت یك مجموعه خبری به همگرایی و خرد جمعی است و در حوزه رسانه برایند حرفه ای گرایی تك تك نیروهاست كه مقبولیت رسانه را تقویت می كند.
خدادی گفت: داده ها و اطلاعات قدرت ایرنا است كه باید در پردازش و تقویت آن در قالب تولید محتوا به بهترین شكل ممكن استفاده كرد و هر نیروی خبری در ایرنا خالق اثری منحصر به فرد است كه اعتبار و ارزشش را از استفاده بهینه و هدفمند از داده های اطلاعاتی و تجارب حرفه ای می گیرد.
وی بیان كرد: خبرگزاری ایرنا دوران جدیدی از تحول را كلید زده كه محوریت آن بر شناخت واقعیات دنیای كنونی ارتباطات، بهره گیری از فضای مجازی و تولیدات هدفمند در راستای نیاز جامعه است.
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا خاطرنشان كرد: مهارت در نگارش، آمادگی و حضور تمام قد در فضای رسانه، قدرتمندی در سایه داده ها و اطلاعات و به روز شدن و تجهیز هر خبرنگار با دانش روز، برگ برنده ایرناست.
وی اضافه كرد: غفلت از روزآمدی و اصول حرفه ای در خبر مرگ رسانه است و مجموعه ای در جریان اطلاعاتی روز جهان كارآیی دارد كه از خام فروشی اطلاعات بپرهیزد.
خدادی اظهار كرد: آینده رسانه موفق به اثرگذاری فراگیر و رفع نیاز طیف های مختلف مخاطبان وابسته است و انتظار می رود كه همكاران مجموعه ایرنا با فاصله گرفتن از تولیدات بدیهی، خالق اثرهای ماندگار و جاذب باشند.
وی گفت: خبر در معنای كلی زندگی را شامل می شود و خبرنگاری موفق است كه رخدادهای روز جامعه در زمینه های مختلف را به درستی درك كرده و با فرصت شناسی آگاهانه در شبكه های مجازی نشر و بسط دهد.
مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: مجموعه ایرنا از بهترین، تواناترین و با انگیزه ترین نیروها برخوردار است كه قدرت تولید فراورده های فاخر را داراست و تنها باید این اراده تقویت شود كه هر خبرنگار به اثربخشی كاركرد و تنوع و تمایز در محصولات بیاندیشد.
وی تاكید كرد: خبرنگار چشم بینای مردم است و باید مشكلات، دردها و مسائل مختلف آنان را ببیند، بداند و لمس كند و برای آن راهكار مناسب بدهد.
دیدار با استاندار و معاون سیاسی و امنیتی استانداری مركزی و شركت در نشست مشترك شورای هماهنگی روابط عمومی ها با خانه مطبوعات این استان از دیگر برنامه های، محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به اراك بود.
خبرگزاری ایرنا در سال 1313 خورشیدی و با تأسیس «آژانس پارس» شكل گرفت و سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در دی ماه 1360، با تصمیم نمایندگان مجلس، خبرگزاری پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام اختصاری «ایرنا» (IRNA) تغییر یافت.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری