تهران - ایرنا - دبیر شورای نگهبان با تاكید بر اهمیت تبیین شرایط داوطلبان ریاست جمهوری كه در اصل 115 قانون اساسی آمده است، گفت: احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری، آسان نیست و مسئولیت دشواری در برابر خداوند متعال و آحاد ملت است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، آیت الله احمد جنتی امروز - چهارشنبه - به آیین‌نامه‌ای كه قبل از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برای شفاف‌تر شدن شرایط داوطلبان در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اشاره و خاطرنشان كرد: ان شاءالله با توجه به مباحث گذشته و ابلاغ سیاست‌های كلی انتخابات طی هفته‌های آتی بتوانیم به نتایج بهتری دست بیابیم.
وی در ادامه به چند فراز از سیاست‌های كلی انتخابات و نیز شرایط داوطلبان ریاست جمهوری در اصل 115 قانون اساسی اشاره كرد و گفت: در واقع 12 عضو شورای نگهبان با اعلام صلاحیت یك داوطلب شهادت می‌دهند كه او «مومن»، «باتقوی»، «امین»، «مدیر» و «مدبر» است.
دبیر شورای نگهبان ابراز امیدواری كرد كه با لطف و عنایت خداوند متعال اعضای شورای نگهبان بتوانند در امر بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری به خوبی مسئولیت خود را انجام دهند.
به گزارش اداره كل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت الله جنتی همچنین در ابتدای جلسه با یادآوری اجمالی به حیات پر بركت دخت گرامی پیامبر اعظم(ص)، از ملت ایران به سبب سوگواری در ایام شهادت آن حضرت تجلیل كرد.
سیام ** 9314** 1336 تنظیم: داود توسلی**انتشار:مهرنوش خانزائی