گلپايگان، اصفهان - ايرنا - مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اصفهان گفت: توانمند سازي و توان افزايي زنان در حوزهاي هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي به عنوان رويكرد اين دفتر در راستاي توسعه پايدار و تحكيم بيشتر نظام خانواده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، ' سهيلا اثني عشران ' روز چهارشنبه در ششمين جلسه كارگروه بانوان و خانواده گلپايگان افزود: توجه به موضوع سلامت زنان در ابعاد مختلف جسمي، رواني، اجتماعي و معنوي و بسترسازي براي ايجاد اشتغال زنان تحصيلكرده و سرپرست خانوار نيز از برنامه هاي پيش روي دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اصفهان است.
وي در ادامه، برنامه ريزي براي آموزش حقوق شهروندي و آموزش توان افزايي و تاب آوري اجتماعي زنان استان را نيز از ديگر برنامه هاي دفتر امور بانوان و خانواده استانداري اصفهان بيان كرد.
مدير كل امور بانوان استانداري اصفهان رصد و شناسايي ظرفيت زنان در عرصه هاي مختلف و حساس سازي مسئولان نسبت به مطالبات و مشكلات زنان را از اولويت هاي اين دفتر عنوان كرد و گفت: اين نشست ها با حضور فرماندار و مسئولان با اين هدف در شهرستان ها برگزار مي شود.
اثني عشران همچنين با اشاره به راه اندازي سامانه اطلاعات بانوان شاخص استان اصفهان گفت: اين سامانه در زمينه هاي شناسايي زنان شاخص، آمار مربوط به حوزه زنان در زمينه توانمندي ها و آسيب ها و شناسايي مراكز مربوط به حوزه زنان در اين استان فعال است.
شهرستان گلپايگان در 180 كيلومتري شمال غرب اصفهان قرار دارد.
پ/ 7138 / 2093 ** خبرنگار: محمد حسين توفيقي ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر