تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

تهران - ایرنا - «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی جبهه ملی و نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تاكید كرد: با حجاب اسلامی در فضاهای عمومی مخالفم.

به گزارش روزیكشنبه ایرناازخبرگزاری فرانسه، این اظهارنظر لوپن در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه آمریكایی «سی.بی.اس» كه پرسیده بود آیا زنان مسلمان باید مجوز پوشیدن حجاب در اماكن عمومی را داشته باشند، بیان شده است.
این نامزد عوامگرای انتخابات ریاست جمهوری كه برخی كارشناسان وی را نسخه فرانسوی ترامپ می نامند، در مصاحبه یاد شده كه بخش هایی از آن منتشر شد، گفته است:مخالف حجاب در فضاهای عمومی هستم. ما درفرانسه یك قانون داریم.این (حجاب) فرانسوی نیست. فرانسه محل پوشیدن بوركینی در سواحل نیست.فرانسه «بریژیت باردو» است. (كه اشاره به یكی از زنان بازیگر این كشور دارد.)
به گزارش ایرنا، اوایل اسفند جاری نیز دیدار مارین لوپن با مفتی اعظم لبنان به دلیل رعایت نكردن حجاب اسلامی، لغو شد و این نامزد بدون دیدار با این رهبر روحانی به كشور خود بازگشت.
نامزد حزب راست افراطی فرانسه درشرایطی نسبت به حجاب اسلامی موضع گیری می كند كه اسلام دومین دین بزرگ این كشور قاره سبز به شمار می رود و براساس برخی تخمین ها، نزدیك به 10 درصد جمعیت 67 میلیون نفری فرانسه را مسمانان تشكیل می دهند.
تاكنون بسیاری از سیاست های مارین لوپن به ویژه در حوزه مهاجرت مورد انتقاد فرانسویان قرار گرفته و در مخالفت با سفرهای تبلیغاتی وی برای انتخابات، تظاهرات های متعددی در نقاط مختلف این كشور برگزار شده است.
اروپام***2090**1590
مترجم: سعید زارع كندجانی- انتشار: محمد حسن دوستارگان
جهت اطلاع از آخرین اخبار جهان در كانال ایرنا بین الملل، به لینك زیر مراجعه كنید:
IRNAInternational@
https://telegram.me/joinchat/DSEp_0AtzWwBxLcJd5MPjg