شهرري ـ ايرنا ـ رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان ري گفت: همزمان با هفته بزرگداشت شهيد و منابع طبيعي به ياد هزار شهيد شهرستان ري هزار درخت با همكاري مشترك بنياد شهيد، شهرداري منطقه 20 و منابع طبيعي غرس مي شود.

به گزارش ايرنا، حسين نصراله عصر يكشنبه در جمع خبرنگاران با بيان اينكه هفته بزرگداشت شهيد از فردا دوشنبه(16 اسفند) آغاز مي شود گفت: تلاش كرده ايم تا روز 22 اسفند را كه همزمان با تشكيل بنياد شهيد به فرمان حضرت امام(ره) است را به عنوان روز شهيد در ميان آحاد جامعه نهادينه كنيم.
وي با بيان اينكه اين روز بزرگ در ميان حدود 35 درصد مردم جامعه شناخته شده است افزود: تلاش مي شود تا روز شهيد امسال بيشتر ترويج شود تا شناخت مردم از اين روز ارزشي كه سه سال پيش نامگذاري شد به 50 درصد برسد.
نصراله با بيان اينكه براي بزرگداشت هفته شهيد 22 برنامه در شهرستان ري در نظر گرفته شده است افزود: علاوه بر غرس هزار درخت به ياد هزار شهيد، ديدار دانش آموزان از موزه بنياد شهيد، ديدار با خانواده شهدا، برگزاري مراسم بزرگداشت شهدا در مساجد با همكاري شهرداري و اعزام 600نفر از خانواده شهدا به مشهد مقدس از ديگر برنامه هاي اين هفته است.
وي گفت: تجليل از 30 دانشجوي برتر و ايثارگر دانشگاه وليعصر در كيانشهر، اعزام دانشجويان دختر دانشگاه آزاد ري به مشهد مقدس، مراسم تجليل از خانواده شهدا و ايثارگران ورزشكار از ديگر برنامه هايي است كه در اين هفته انجام مي گيرد.
به گفته نصراله زنگ ايثار در اولين روز از هفته بزرگداشت شهدا در يكي از مدارس شاهد شهرري به صدا در مي آيد ضمن اينكه برگزاري مراسم دعاي كميل در آستان امامزاده ابوالحسن(ع)، غبارروبي مزار شهداي گمنام در فرهنگسراي ولا، برگزاري مسابقه كتابخواني و اهداي جوايز به نفرات برتر و غبارروبي قطعه 52 بهشت زهرا توسط بسيجيان و تجليل از هزار مادر و همسر شهيد از ديگر برنامه هاي هفته بزرگداشت شهدا است.
وي گفت: تجليل از 5 مسجد برتر شهرري كه مروج فرهنگ ايثار و شهادت بوده اند و همچنين مراسم تجليل از هزار مادر و همسر شهيد در سپاه سيدالشهدا(ع) استان تهران و همچنين تجليل از مادران سه شهيد، دو شهيد و تك فرزند ذكور از ديگر برنامه هاي تكريم هفته شهيد در شهرستان ري است.
نصراله در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه فرهنگ جهاد، شهادت و ايثار فضاي گسترده اي براي ترويج دارد افزود: همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند چندين دهه مي توان پيرامون اين فرهنگ مي توان توليدات و كار فرهنگي و اجتماعي كرد.
وي با بيان اينكه شهدا افرادي عادي و از اقشار مختلف مردم بودند گفت: برخي از شهدا حتي داراي سوابق خوبي نبودند اما با حضور در دفاع مقدس و درك فضاي معنوي و الهي آن و همچنين شناخت رهبر كبير انقلاب شيفته اين مكتب شده و عاقبت مباركي چون شهادت داشتند.
نصراله گفت: حدود 85 درصد از شهدا امام را فقط در تلوزيون ديده بودند اما چنان شيفته شخصيت و منش ايشان شدند كه با حضور در دفاع مقدس و دفاع از كيان كشور به اسطوره هاي ملت ايران تبديل شدند.
وي با بيان اينكه منش و رفتار خانواده شهدا همواره درس آموز و الهام بخش بوده است گفت: رفتار و كردار خانواده شهدا در مواجهه با شهادت فرزندانشان باعث شد تا تلخي جنگ به خاطراتي شيرين براي ملت ايران تبديل شود و همه بدانيم كه وقتي جنگ با رويه خشن خود با ارزشهاي انساني و الهي مخلوط شود به نعمتي براي جامعه اسلامي تبديل مي شود.
6139
انتشاردهنده: محمد بيدارمنش