به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار علمی ایرنا، سامان احمد نصراللهی اظهار كرد: نظر به اهداف مركز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام در تبدیل دستاوردهای پژوهشی به محصولات حوزه سلامت آزمایشگاهی، هدف ما تولید و ارزیابی كیفی و كمی محصولات پوستی در كنار آزمایشگاه ارزیابی بالینی فرآورده های دارویی، آرایشی و بهداشتی در جهت رفع ایراد و همچنین ارزیابی كمی و كیفی كلیه فرمولاسیون های دارویی، آرایشی و بهداشتی و امكان ارزیابی برون تنی، بی خطری و كارایی فرمولاسیون های تولیدی قبل از عرضه به بازار در محل این مركز است.
داروساز و متخصص فارماسیوتیكس مركز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام گفت: در این آزمایشگاه تلاش می شود ادعاهایی كه توسط تولید كنندگان در خصوص درمان و پیشگیری محصولات آرایشی بهداشتی ارائه می شود، مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار گیرد.
وی اضافه كرد: فراورده های آرایشی بهداشتی خارجی متناسب با نوع زیست اقلیم، ژنتیك و یك حد وسط جهانی تولید شده است كه امكان ناسازگاری كامل آنها با سلامت مصرف كننده های ایرانی وجود دارد ولی محصولات بهداشتی ایرانی در تست های آزمایشگاهی سازگار با پوست و موی ایرانی تولید می شود.
وی رغبت به استفاده از كالاهای خارجی را عمتا ناشی از نوع بسته بندی و برندسازی این كالاها دانست و گفت: بسیاری از برندهای اروپایی در كشورهای اطراف ایران تولید می شود و به هیچ عنوان از كشورهای صاحب برند وارد ایران نمی شود؛ در حالی كه اگر تولید كنندگان ایرانی در نوع بسته بندی و نگارش نام تجاری، از كارشناسان تبلیغات استفاده كنند با توجه به كیفیت این محصولات، می توان در آینده شاهد رشد بسیار بالای مصرف محصولات ایرانی و همچنین رشد صادرات به كشورهای دیگر باشیم.
علمی**9031**
خبرنگار:عادل پازیار* انتشار: زهره محتشمی پور
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
تهران- ایرنا- كارشناس مركز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام با اشاره به نتایج تست های بالینی مواد آرایشی و بهداشتی ایرانی گفت: با توجه به همتراز بودن محصولات ایرانی با نمونه های با كیفیت خارجی، می توان گفت كه صنعت آرایشی بهداشتی ایرانی چیزی از برندهای خارجی كم ندارد.