تهران- ایرنا- كارشناس مركز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام با اشاره به نتایج تست های بالینی مواد آرایشی و بهداشتی ایرانی گفت: با توجه به همتراز بودن محصولات ایرانی با نمونه های با كیفیت خارجی، می توان گفت كه صنعت آرایشی بهداشتی ایرانی چیزی از برندهای خارجی كم ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار علمی ایرنا، سامان احمد نصراللهی اظهار كرد: نظر به اهداف مركز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام در تبدیل دستاوردهای پژوهشی به محصولات حوزه سلامت آزمایشگاهی، هدف ما تولید و ارزیابی كیفی و كمی محصولات پوستی در كنار آزمایشگاه ارزیابی بالینی فرآورده های دارویی، آرایشی و بهداشتی در جهت رفع ایراد و همچنین ارزیابی كمی و كیفی كلیه فرمولاسیون های دارویی، آرایشی و بهداشتی و امكان ارزیابی برون تنی، بی خطری و كارایی فرمولاسیون های تولیدی قبل از عرضه به بازار در محل این مركز است.
داروساز و متخصص فارماسیوتیكس مركز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام گفت: در این آزمایشگاه تلاش می شود ادعاهایی كه توسط تولید كنندگان در خصوص درمان و پیشگیری محصولات آرایشی بهداشتی ارائه می شود، مورد ارزیابی و راستی آزمایی قرار گیرد.
وی اضافه كرد: فراورده های آرایشی بهداشتی خارجی متناسب با نوع زیست اقلیم، ‍ژنتیك و یك حد وسط جهانی تولید شده است كه امكان ناسازگاری كامل آنها با سلامت مصرف كننده های ایرانی وجود دارد ولی محصولات بهداشتی ایرانی در تست های آزمایشگاهی سازگار با پوست و موی ایرانی تولید می شود.
وی رغبت به استفاده از كالاهای خارجی را عمتا ناشی از نوع بسته بندی و برندسازی این كالاها دانست و گفت: بسیاری از برندهای اروپایی در كشورهای اطراف ایران تولید می شود و به هیچ عنوان از كشورهای صاحب برند وارد ایران نمی شود؛ در حالی كه اگر تولید كنندگان ایرانی در نوع بسته بندی و نگارش نام تجاری، از كارشناسان تبلیغات استفاده كنند با توجه به كیفیت این محصولات، می توان در آینده شاهد رشد بسیار بالای مصرف محصولات ایرانی و همچنین رشد صادرات به كشورهای دیگر باشیم.
علمی**9031**
خبرنگار:عادل پازیار* انتشار: زهره محتشمی پور