تهران- ايرنا- وزير نيرو در حكمي «سيدمحمد صادق زاده» را به عنوان معاون وزير و رييس سازمان انرژي هاي تجديدپذير و بهره وري انرژي برق (ساتبا) منصوب كرد.

به گزارش چهارشنبه وزارت نيرو، سازمان انرژي هاي تجديدپذير و بهره وري انرژي برق (ساتبا) از ادغام 2 سازمان بهره وري انرژي ايران (سابا) و سازمان انرژي هاي نو ايران (سانا) تشكيل شده است.
به گزارش ايرنا، رييس جمهوري اسلامي ايران بيست و ششم بهمن ماه قانون اساسنامه سازمان انرژي‌هاي تجديدپذير و بهره‌وري انرژي برق (ساتبا) را براي اجرا به وزارت نيرو ابلاغ كرد.
در ماده يك اين قانون آمده است: با هدف ارتقاي بهره‌وري انرژي و استفاده هرچه بيشتر از منابع تجديدپذير و پاك از راه فراهم سازي زيرساخت‌هاي لازم در كشور و افزايش بهره‌وري عرضه انرژي و كاهش تلفات انتقال، توزيع و مصرف انرژي در كشور و استفاده از روش هاي توليد برق تجديدپذير و پاك، «سازمان انرژي‌هاي تجديدپذير و بهره‌وري انرژي برق» به صورت موسسه دولتي وابسته به وزارت نيرو تشكيل مي‌شود.
برپايه اين گزارش، «سيدحسين سجادي» مديرعامل پيشين سازمان بهره وري انرژي ايران (سابا)، نيز به عنوان مشاور معاون برق و انرژي وزير نيرو منصوب شد.

براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام* 3065*1961* تنظيم: محمد ملك دار* انتشار: مريم مسعود