ارومیه- ایرنا- رئیس جمعیت هلال احمر سلماس گفت: پنجمین كاروان سلامت جمعیت هلال احمر این شهرستان امروز /جمعه/ برای خدمات رسانی به مردم محروم در بخش مركزی سلماس به این مناطق اعزام شد.

حسین دهقانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ویزیت رایگان پزشكان عمومی و تخصصی، ارایه داروی رایگان، كنترل قند خون، فشار خون و توزیع مواد غذایی رایگان به ارزش 40 میلیون ریال در بین روستاییان از جمله خدمات این كاروان خواهد بود.
به گفته دهقانی هدف از اجرای طرح كاروان سلامت در مناطق محروم ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در ابعاد مختلف، كمك به بهبود سطح سلامت محرومان و تاثیرگذاری بر رفتار جامعه با حفظ كرامت انسانی است.
وی با اشاره به خدمات بشر دوستانه جمعیت هلال احمر این شهرستان افزود: امسال بیش از 2 هزار نفر از مردم روستاهای بخش های مركزی و كوهسار در این طرح ویزیت رایگان شده اند.
وی با بیان اینكه در تمامی فصول سال برنامه های مختلفی توسط این نهاد اجرا می شود، اظهار كرد: برای محرومیت زدایی در روستاهای فاقد امكانات تاكنون با استفاده از توان و تجهیزات هلال احمر قدم های مثبتی برداشته شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر سلماس گفت: پایگاه امداد و نجات جاده ای سلماس با پوشش دادن سه محور سلماس به ارومیه، سلماس به خوی و سلماس به تسوج بیشترین تعداد حوادث و بیشترین تعداد عملیات امدادی در بین پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر استان را دارد.
وی اشاره كرد: جمعیت هلال احمر سلماس یكی از توانمندترین جمعیت های استانی است و با توجه به نزدیك بودن به مركز استان به عنوان معین ارومیه انتخاب شده است.
وی ابراز امیدواری كرد تا با توجه مسِولان و در سایه توسعه امكانات امداد و نجات جاده ای و تقویت انبارهای امدادی از ظرفیت خوب این شهرستان در شرایط بحران بهره برداری شود.
به گزارش ایرنا پایگاه امداد و نجات جاده ای سلماس با پوشش دادن سه محور سلماس به ارومیه، سلماس به خوی و سلماس به تسوج بیشترین تعداد حوادث و بیشترین تعداد عملیات امدادی در بین پایگاه های امداد جاده ای هلال احمر استان را دارد.
7156/ 3072 ** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی