زنجان - ايرنا - استاندار زنجان در پيامي به مناسبت 22 اسفند، روز بزرگداشت شهدا، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي اسلام و انقلاب، توجه به سبك زندگي و آرمان‌ شهدا را از راه هاي اساسي انتقال فرهنگ ايثار و شهادت دانست.

به گزارش روز يكشنبه پايگاه اطلاع رساني استانداري زنجان در اين پيام آمده است:
'بسم رب الشهدا والصديقين''
'امروز فضيلت زنده نگه داشتن ياد شهدا كمتر از شهادت نيست ' مقام معظم رهبري
شهيدان، آزادانديشان و دليرمرداني هستند كه هستي خويش را آگاهانه و در راستاي حفظ و اعتلاي كشور و ارزش هاي اسلام فدا كردند و با تأسي از سرور شهيدان عالم امام حسين(ع) به مبارزه با ظلم و استبداد، حمايت از مظلومان و دفاع از خاك وطن برخواسته و پيوندي عاشقانه با معبود بستند كه به بركت اين وصال، ستارگان پرفروغ در افق آسمان هدايت شدند و نام و يادشان هرگز از يادها نخواهد رفت.
امروز همه ما رسالت ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و رساندن اين ميراث گرانبها به نسل‌هاي آينده و جوانان كشور را بر دوش داريم كه بايد در حراست و انتقال پيام خون سرخ شهيدان به انديشه‌هاي جوان و پويايي كشور كوشا باشيم.
به يقين معرفي سبك زندگي و آرمان‌هاي شهدا يكي از راههاي انتقال فرهنگ ايثار و شهادت به نسل جوان جامعه است كه بايد از سوي مسئولين و متوليان امر مورد توجه قرار گيرد.
اينجانب 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسيس بنياد شهيد به فرمان امام خميني(ره) آن بزرگ‌مرد تاريخ‌ساز را گرامي ميدارم و علو درجات شهداي عزيز اسلام و بويژه شهيدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ايران را از خداوند منان مسألت دارم.
اميد است همه مردم و مسئولين در اين سرزمين مقدس، با حفظ همدلي، انسجام و وحدت در سايه پيروي از منويات مقام معظم رهبري، ادامه دهنده واقعي آرمان‌هاي والاي امام راحل و شهدايمان باشيم.
اسداله درويش اميري
استاندار زنجان
به گزارش ايرنا، 22 اسفند، سالروز تاسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، از تير سال 83 با تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي به عنوان روز بزرگداشت شهدا در تقويم كشور درج شد.
دريافت كننده: حسن اكبري** انتشار دهنده: رويا رفيعي