چابهار - ايرنا - معاون دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان گفت: 15 سرنشين يك فروند لنج صيادي در 40 مايلي آبهاي درياي مكران نزديكي بندر چابهار توسط تيم مركز جستجو و نجات دريايي اين مجموعه نجات پيدا كردند.

سيد حسن ابراهيمي دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين لنج صيادي متعلق به صيادان چابهاري كه امروز براي صيد و صيادي به آب زده بود به دليل نقص فني در 40 مايلي اين بندر خراب و از كار افتاد.
وي ادامه داد: سرنشينان اين لنج با اعلام مشكل خود از طريق تماس با شماره 1550 مركز جستجو و نجات ساعاتي قبل توسط شناور ناجي 5 اداره كل بنادر و دريانوردي استان نجات پيدا كردند و همگي به اسكله كنارك منتقل شدند.
وي افزود: صيادان در صورت بروز هرگونه مشكل و گرفتار شدن در آب هاي ساحلي چابهار و كنارك مي توانند مراتب را با شماره تلفن 1550 مركز جستجو و نجات دريايي چابهار اطلاع دهند.
معاون دريايي و بندري اداره كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان توجه بيشتر صيادان به هشدارهاي هواشناسي و همراه داشتن مواد غذايي كافي و تجهيزات ايمني را خواستار شد.
به گزارش ايرنا 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قايق صيد و صيادي با 24 هزار صياد فصلي و دائمي در بنادر چابهار و كنارك فعاليت مي كنند.
شهرستان چابهار براساس سرشماري آبان سال 1395 با جمعيت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان هاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به شهر كنارك متصل است.
3043**3042 خبرنگار: رستم كريمي نژاد **انتشاردهنده: محدثه حيدري گرجي