مشهد- ايرنا- استاندار خراسان رضوي گفت: توسعه صنعت گردشگري در اين استان از رويكردهاي اصلي دولت تدبير و اميد محسوب مي شود.

به گزارش ايرنا عليرضا رشيديان چهارشنبه شب در آيين افتتاح هتل پنج ستاره الماس 2 افزود: مشهد 2017، به عنوان پايتخت فرهنگي جهان اسلام، گردشگري حلال و پاك را به نمايش مي گذارد و اين قطعا مي تواند دستاوردهاي بسيار ارزشمندي را براي كشور به همراه داشته باشد.
وي توجه به صنعت گردشگري را در خراسان رضوي ضروري دانست و خاطرنشان كرد: شهر مشهد بايد خود را براي پذيرايي از زائران و مسافران كشورهاي مختلف دنيا آماده كند و در اين زمينه بايد زيرساخت هاي مناسب مد نظر قرار گيرد.
استاندار خراسان رضوي تصريح كرد: دولت به تنهايي نمي تواند زيرساخت هاي صنعت گردشگري را در كشور و در خراسان رضوي تامين كند و بر همين اساس سرمايه گذاران نقش مهمي را در اين زمينه ايفا مي كنند.
رشيديان خاطرنشان كرد: بايد شرايط به گونه اي فراهم شود كه سرمايه گذاران خارجي بتوانند در كنار سرمايه گذاران داخلي به توسعه و رونق صنعت گردشگري كمك كنند.
وي با اشاره به اينكه بايد خدمت به زائران در ساخت هتل ها مد نظر قرار گيرد، تاكيد كرد: در دولت يازدهم به موضوع صنعت گردشگري و سرمايه گذاري در اين عرصه و فراهم كردن شرايطي مناسب براي حضور گردشگران خارجي بيش از گذشته توجه شده است.
رشيديان گفت: طبق توافقات انجام شده قرار است 12 هزار ميليارد ريال در حوزه توسعه فرودگاهي هزينه شود كه قطعا مي تواند شرايط بهتري را براي مردم مشهد از لحاظ كاهش آلودگي هوا و صوتي به همراه داشته باشد.
استاندار خراسان رضوي با تاكيد بر اينكه بايد شرايط مناسبي براي حمل و نقل زائران و مسافران در نظر گرفته شود، خاطرنشان كرد: برقي شدن قطار تهران – مشهد باعث مي شود كه مسافران اين استان از 14 ميليون نفر در سال به 20ميليون نفر برسد.
رشيديان تصريح كرد: گسترش بزرگراه ها در محورهاي منتهي به استان و اهتمام ويژه نهادهاي مختلف باعث شده كه تلفات جاده اي در اين استان به شدت كاهش يابد.
وي افزود: صنعت گردشگري پردرآمدترين و پرسودترين صنعت بعد از نفت محسوب مي شود و بر همين اساس بايد به آن توجه ويژه كرد.

* بيش از 60 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري براي تكميل 330 واحد اقامتي در استان
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي نيز در اين مراسم اظهار كرد: بيش از ٢٠٠ ظرفيت و جاذبه گردشگري و مذهبي در استان وجود دارد.
حسين زارع صفت با اشاره به اينكه 30 درصد واحدهاي اقامتي كشور در خراسان رضوي است، خاطرنشان كرد: بايد به صنعت گردشگري بيش از گذشته توجه كرد زيرا اين بخش مي تواند درآمد بسياري را براي كشور به همراه داشته باشد.
وي يادآور شد: از ابتداي امسال 15 هتل در استان ساخته شده و در شرايط فعلي مجموع هتل هايي كه مشغول به ارائه خدمات به مردم هستند به 205 هتل رسيده است.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي با اشاره به اينكه در شرايط فعلي 330 واحد اقامتي در خراسان رضوي در حال ساخت است، خاطرنشان كرد: پيشرفت فيزيكي 40 درصد از اين واحدهاي اقامتي بالاي 75 درصد است.
زارع صفت با بيان اينكه براي تكميل 330 واحد اقامتي در استان بيش از 60 هزار ميليارد ريال سرمايه گذاري شده است، اظهار كرد: تسهيلات مناسبي از بانك ها براي سرمايه گذاري در عرصه ساخت هتل اختصاص يافته و تا كنون واحدهاي اقامتي اين استان بيش از هزار و 200 ميليارد ريال از اين تسهيلات استفاده كرده اند.
مديركل ميراث فرهنگي و گردشگري خراسان رضوي ادامه داد: يكي ديگر از رويكردهايي كه در سال جاري دنبال شده ساخت 18 واحد اقامتي با بيش از 520 تخت در روستاهاي استان بوده است.
وي يادآور شد: گردشگري قطعا مي تواند بسياري از مشكلات اقتصادي را در خراسان رضوي حل كند و قطعا بايد بيش از گذشته به آن توجه كرد.
هتل الماس پنج ستاره الماس ٢ با ٢٥ طبقه و ٢٥٠ اتاق به دليل بهره گيري از معماري كشورهاي مختلف فعال در صنعت الماس يك مجموعه منحصر به فرد در كشور محسوب مي شود كه زمينه اشتغال ٦٠٠ نفر را فراهم كرده است.
خبرنگار: توحيد آرش نيا ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
7498/5132