اروميه- ايرنا- استاندار آذربايجان غربي گفت: با پيگيري مسئولان استاني و موافقت دولت، پيگيري اجراي 5 طرح مهم عمراني استان شامل 2 طرح ريلي، 2 طرح جاده اي و يك بيمارستان در دستور كار جدي دولت در سال آينده قرار گرفت.

قربانعلي سعادت روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري آذربايجان غربي افزود: براي سال 96 توانستيم سه طرح مهم را به تصويب دولت برسانيم تا در بودجه 96 اعتبار آنها تخصيص يابد كه اين طرح ها بيمارستان 600 تختخوابي اروميه، مناسب سازي مسير خوي – قطور – رازي و مناسب سازي مسير نقده – پيرانشهر – تمرچين را شامل مي شود.
وي اضافه كرد: همچنين بيش از 2 هزار و 500 ميليارد ريال اعتبار براي احداث راه آهن اروميه – مراغه تخصيص يافته و پروژه احداث قطار سريع السير اروميه به تبريز نيز در دست بررسي و مطالعه است.
وي اظهار كرد: بايد زمينه آسايش و امنيت مردم را در جامعه مهيا كنيم تا زمينه براي مشاركت حداكثر مردم در انتخابات سال 96 فراهم شود.
وي ادامه داد: حضور مردم در صحنه هاي مختلف مورد تاكيد مقام معظم رهبري است و ما بايد با اميد آفريني در جامعه زمينه امنيت روحي و ذهني مردم را فراهم كنيم.
استاندار آذربايجان غربي تاكيد كرد: دشمن از حضور و اقتدار مردم زجر مي كشد و هميشه در حل مشكل آفريني بر عليه كشور و نظام است كه ما بايد اين نقشه دشمنان را همچون هميشه نقش برآب كنيم.
سعادت گفت: سال 95 را به سختي شروع كرديم ولي با اتحاد توانستيم شرايط را بهبود ببخشيم كه با توجه به موفقيت هاي سال 95، وضعيت بهتري را در سال آينده شاهد خواهيم بود.
وي با اشاره به كلنگ زني 26 هزار هكتار شبكه آبياري – زهكشي در آذربايجان غربي افزود: اين طرح در سفر رئيس جمهوري به استان كلنگ زني شده و در حال حاضر هشت هزار هكتار آن آماده بهره برداري است كه اميدواريم در نيمه نخست فروردين سال 96 توسط رئيس جمهوري افتتاح شود.
وي با بيان اينكه خريد كالاي داخلي بايد در دستور كار جدي ادارات آذربايجان غربي قرار گيرد، اضافه كرد: كالاهايي كه مود نياز ادارات است بايد در ابتدا از داخل استان تهيه شود و اگر محصولي در استان نبود به استانهاي همجوار مراجعه كنيد چرا كه خريد از كارخانجات داخلي موجبات رونق اقتصادي و اشتغال جوانان را فراهم مي كند.
استاندار آذربايجان غربي اظهار كرد: اگر اداراتي بر خلاف اين عمل انجام دهند با آنها برخورد خواهد شد و اعتباري به آن اداره تخصيص داده نمي شود.
سعادت ادامه داد: براي رونق اقتصاد داخلي نمايشگاه دائمي توليدات داخلي را راه اندازي كرده ايم و سعي داريم تا در سال 96 اين نمايشگاه را رونق دهيم تا بازرگانان خارجي هم از آن ديدن كنند و تفاهم نامه هاي مابين طرفين صورت گيرد.
به گزارش ايرنا، آذربايجان غربي از جمله استان هاي محروم كشور در اجراي طرح هاي عمراني به شمار مي رفت ولي با روي كارآمدن دولت تدبير و اميد، تخصيص اعتبار هاي كلان در راستاي اجراي طرح هاي عمراني مختلف در دستور كار جدي دولت قرار گرفت.
اهتمام دولت براي اتمام طرح راه آهن مراغه - اروميه با تخصيص اعتبار كامل به اين طرح در سال 95 نشان از همين توجه ويژه دارد.
8135/2093 ** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقاني