به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از وزارت كشور، در این اطلاعیه آمده است : ثبت نام از داوطلبان شركت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از روز دوشنبه سی ام اسفندماه جاری در فرمانداری ها و بخشداری های سراسر كشور آغاز و تا پایان وقت اداری روز یكشنبه ششم فروردین ماه آینده ادامه خواهد یافت.
همچنین به منظور تسهیل در امر ثبت نام، داوطلبان می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اقدام به پیش ثبت نام كرده و از دفاتر مزبور شماره رهگیری دریافت و از تاریخ سی ام اسفندماه جاری شخصاً با در دست داشتن اصل مدارك زیر و شماره رهگیری به فرمانداری یا بخشداری مربوطه مراجعه و ثبت نام خود را تكمیل و نهایی كنند.
مدارك مورد نیاز جهت ثبت نام به شرح زیر است:
1- اصل شناسنامه عكس دار و دو نسخه تصویر كلیه صفحات آن
2- اصل كارت ملی و تصویر آن
3- اصل كارت پایان خدمت نظام وظیفه یا كارت معافیت دائم برای مردان یا مدركی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی طبق ماده 10 قانون نظام وظیفه عمومی و تصویر آن
4- چهار(4) قطعه عكس جدید 4 × 3
5- ارائه اصل و یك نسخه تصویر مدرك تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و ارایه اصل و یك نسخه تصویر مدرك لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت
6- دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای داوطلبان شورای روستاهای تا دویست خانوار جمعیت و ارائه اصل و یك نسخه تصویر مدرك تحصیلی دیپلم برای داوطلبان شورای روستاهای بالای دویست خانوار
7- كسانی كه در دوره های قبل عضو شورا بوده اند به شرطی كه در همان محل كاندیدای عضویت در شورا باشند، از شرط مدرك معاف هستند.
8- اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفا از سمت یا شغل جهت مشمولان ماده 28 قانون.
9- اصل و تصویر مدرك معتبر ایثارگری جانبازان، آزادگان و فرزندان شهدا جهت برخورداری از امتیاز یك مقطع تحصیلی بالاتر
10- ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه كه از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد.
شبد**1953*9122*تنظیم كننده:مرتضی شحنه**انتشار دهنده: مهدی نعمتی
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲
تهران- ایرنا- ستاد انتخابات كشور با صدور اطلاعیه شماره 4 خود، شرایط ثبت نام از داوطلبان شركت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را اعلام كرد.