اردبیل - ایرنا - 408 نفر از فرهنگیان در نخستین روز از پذیرش اسكان نوروزی ، میهمان استان اردبیل بوده و در مكان های مشخص شده آموزش و پرورش اسكان یافتند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره كل آموزش و پرورش استان اردبیل روز دوشنبه گفت: در پایان روز یكشنبه و در اولین روز از پذیرش اسكان نوروزی 118 خانوار و 408 نفر روز از فرهنگیان در مراكز پذیرش اسكان نوروزی آموزش و پرورش استان پذیرش شده اند.
به گزارش ایرنا از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل، حسین برزگر ماهر اظهار داشت: این تعداد میهمان فرهنگی از استان های آذربایجان شرقی ، آذربایجان غربی ، تهران و گیلان به اردبیل سفر كرده اند.
وی با بیان اینكه بیشترین پذیرش در شهرستان سرعین صورت گرفته گفت: آمار پذیرش از استان آذربایجان شرقی نسبت به دیگر استان ها تا به امروز از تعداد بیشتری برخوردار می باشد.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره كل تشریح كرد: 2 ماه پیش از آغاز پذیرش اسكان نوروزی همكاران ما در استان تمهید مقدمات لازم را به عمل آورده بودند، تا همكاران فرهنگی كه از اقصی نقاط ایران اسلامی به این استان می آیند با مشكل رفاهی برخورد نكنند.
برزگر ماهر ادامه داد: اسكان های نوروزی از نظر امكانات رفاهی به سه دسته ویژه ، الف و ب تقسیم می شوند كه هر كدام از آنها به ترتیب اولویت علاوه بر امكانات اولیه دارای امكانات ویژه ای از جمله تلویزیون و یخچال نیز می باشند.
برای اسكان مسافران فرهنگی استان در 19 پایگاه ، 85 مدرسه در قالب 728 كلاس درس آماده‌ سازی شده است. از این تعداد 85 كلاس درس در درجه‌بندی ویژه، 498 مورد درجه‌ بندی نوع الف و 146 مورد درجه‌ بندی نوع ب هستند.
اسكان فرهنگیان از 29 اسفندآغاز شده و تا 12 فرودین ماه ادامه خواهد داشت؛ در عین حال اسكان فرهنگیان در مدارس در اولویت است.
غیر از 85 مدرسه ، خانه معلم اردبیل ، خانه معلم سرعین و اردوگاه مقدس اردبیلی نیز آماده پذیرش میهمانان فرهنگی است.
393 نفر از مجموعه آموزش‌ و پرورش استان اسكان فرهنگیان را انجام می‌دهند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6018