تهران - ايرنا - شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در آستانۀ 12 فروردين، روز جمهوري اسلامي ايران، با صدور بيانيه‌اي اين روز را تجسم عيني جمهوريت در برپايي حكومت اسلامي، روز حقيقي پياده‌سازي جمهوريت در متن اسلام، تحقق اراده و عزم ملي، اتحاد عمومي و انسجام اسلامي ملت شجاع ايران در برپايي حكومت اسلامي دانست.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا ، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي روز چهارشنبه ضمن تبريك فرا‌‌‌ رسيدن عيد نوروز و بهار فاطمي و آغاز سال نو كه با تدبير مقام معظم رهبري سال 'اقتصاد مقاومتي با تكيه بر دو مؤلفۀ مهم و اساسي توليد و اشتغال' نام گرفت، به مناسبت بزرگداشت سي و هشتمين سالگرد يوم‌‌الله دوازدهم فروردين بيانيه صادر كرد.
در اين متن آمده است : جمهوريتي نوين و واقعي، برخاسته از متن جامعه و برآمده از احكام راهگشاي اسلام كه به دنيا ثابت كرد مي‌توان بر پايۀ شريعت اسلام و با محوريت «ولايت مطلقه فقيه» و استقرار نظام بر پايه دين به تمام قله‌هاي رفيع عزت و پيشرفت، عدالت و تعالي رسيد.
شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي از 12 فروردين به عنوان روز تثبيت و معرفي نظام و مدل حكومتي جديد و كارآمد در عرصۀ بين المللي كه بر دو پايۀ مهم و بنيادين جمهوريت در كنار اسلاميت و با درايت امام راحل به جهان و عرصۀ سياست عرضه شد ياد كرده است.
در اين بيانيه بر به حركت درآوردن چرخ‌هاي توليد داخلي و اتكا به توان جوانان و دانشمندان جوان ايران اسلامي براي تحقق حماسه اقتصادي تاكيد شده است.
در بخشي از اين متن به همه توصيه شده است: با حضور گسترده و آگاهانۀ پاي صندوق‌هاي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دورۀ انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا براي انتخاب رئيس جمهوري اصلح و شوراهاي همدل مردم ، بار ديگر به'استقلال و آزادي، جمهوري اسلامي' و وحدت ملي رأي آري داده تا افتخاري دوباره در دفتر خاطرات ايران اسلامي ثبت گردد.
با تدبير به هنگام معمار كبير انقلاب اسلامي، حضرت امام خميني (ره) در كمتر از دو ماه پس از پيروزي انقلاب در دوازدهم فروردين 1358 با بيش از 2/98 درصد رأي آري عموم مردم ، بنيان حكومت اسلامي بر پايۀ دو اصل اساسي جمـهـوريـت (مراجعه به آراي عمومي مردم بر اساس نظام انتخابات و رأي‌گيري) و اسـلامـيـت شكل گرفت و از آن پس روز جمهوري اسلامي ايران نام گرفت.
فراهنگ **1085** 1823 دريافت كننده : ناهيد پورمند انتشاردهنده : طاهره نبي اللهي