مسكو - ایرنا - دادگاه عالی لندن اوكراین رابه پرداخت بدهی سه میلیارد دلاری به روسیه محكوم كرد.

به گزارش ایرنا، دادگاه عالی لندن استدلال های روسیه در مورد بدهی سه میلیارد دلاری اوكراین را پذیرفته و حكم به بازپرداخت و تسویه بدهی كرد.
روزنامه كامرسانت روز پنجشنبه نوشت: وزارت دارایی روسیه تصمیم دادگاه لندن در مورد بازپرداخت بدهی سه میلیارد دلاری را پیروزی مسكو خواند.
در همین حال، آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه اعلام كرد كه مسكو برای پاسخ دادن به درخواست بازبینی در حكم دادگاه از سوی كی یف آماده می شود.
مسكو دسامبر سال 2013 برای كمك به دولت وقت ویكتور یانوكوویچ طرفدار روسیه در برابر فشارهای اتحادیه اروپا كه برای سرنگونی وی صورت گرفت، سه میلیارد دلار اوراق قرضه اوكراین را از كشورهای اروپایی خرید.
روسیه پس از سقوط دولت یانوكوویچ كه اوایل سال 2014 رخ داد، بارها دریافت این مبلغ را خواستار شد، ولی اوكراین با رد آن، پیشنهاد مذاكره با هدف دریافت بخشودگی مبلغی از آن و همچنین برقراری قسط بندی را برای پرداخت باقیمانده مطرح كرد.
با توجه به اینكه روسیه در انگلیس اوراق قرضه اروپایی اوكراین را خریداری كرده بود، فوریه سال 2016 برای بازپس گرفتن آن به دادگاه عالی لندن شكایت كرد.
اوكراین كه با بیش از 80 میلیارد دلار بدهی خارجی وضعیت اقتصادی بسیار نابسامانی دارد، منتظر دریافت یك میلیارد دلار وام به عنوان بخشی از مجموعه وام های صندوق بین المللی پول است.
اروپام 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا