قزوین-ایرنا-مدیركل آموزش و پرورش قزوین از پایان طرح اسكان مسافران نوروزی در مدارس استان خبر داد و گفت: در نوروز امسال، 29 هزار و 672 مسافر در مدارس قزوین پذیرش شده و سكنی گزیدند.

سالار قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در طرح اسكان مسافران نوروزی كه از 27 اسفند ماه اجرا شد، هشت هزار و 242 خانوار اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی از استان های مختلف كشور در مدارس استان قزوین اسكان یافتند.
مدیركل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه كرد: در این ایام، 81 مدرسه در قالب 792 كلاس درس در استان، اسكان مسافران و میهمانان نوروزی را برعهده داشتند.
وی اضافه كرد: در نوروز 96 به منظور فراهم كردن امكانات مناسب جهت اسكان مطلوب گردشگران و میهمانان در مراكز اسكان فرهنگیان، 2 هزار و 500 قلم تجهیزات و اقلام بهداشتی و رفاهی شامل200دستگاه یخچال،150دستگاه تلویزیون،150تخته فرش و یك هزار تخته پتو و بالش بین مراكز اسكان آموزش و پرورش قزوین توزیع شد.
قاسمی ادامه داد: مراكز اسكان آموزش و پرورش قزوین با برخورداری از امكاناتی چون تخت،تلویزیون،فرش،یخچال و پتو میزبان گردشگران نوروزی بودند.
وی در پایان یادآور شد: در طرح اسكان نوروز 96، كلاس های درجه ج اسكان مسافران نوروزی حذف و با افزایش امكاناتی چون تلویزیون،یخچال و فرش،150كلاس به تعداد كلاس های درجه الف افزوده شده اند.
نوروز سال گذشته، 40هزار و 448 مسافر در قالب 6 هزار و 606خانوار فرهنگی و غیر فرهنگی در مدارس استان قزوین اسكان یافته بودند.
استان قزوین دارای یك هزار و 500 مدرسه است.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی