سنندج- ايرنا- شهردار بانه گفت: افرادي در فضا مجازي شروع به جوسازي عليه پروژه آربابا لند مي كنند و با ايجاد فضا و تشويش اذهان عمومي موج سواري مي كنند در حالي كه اين پروژه ادامه دارد.

بابك رستم پور روز سه شنبه در گفت و گو خبرنگار ايرنا افزود: افرادي كه در فضاي مجازي موج سواري مي كنند خود در اجراي پروژه مسئوليت داشتند و پاسخگويي به نياز و مطالبات شهروندان موج سواري نيست.
وي خاطر نشان كرد: در ابتداي شروع پروژه آبابا لند افرادي مدعي بودند اين پروژه توجيه اقتصادي ندارد لذا با جو سازي و متشنج كردن فضا مي خواستند مانع از اجراي پروژه شوند در حالي كه اين پروژه توجيه اقتصادي دارد و حتما اين پروژه انجام مي شود.
شهردار بانه با بيان اينكه افرادي از ابتداي شروع پروژه آربابا لند خود از حاميان پروژه بودند هم اكنون با نزديك شدن به زمان انتخابات براي تبليغات خود با ادامه اين پروژه مخالفت مي كنند گفت: فضايي كه ايجاد شده مانع از ادامه كار پروژه آربابا لند نمي شود.
وي خاطر نشان كرد: با توجه به اينكه حمايت از سرمايه گذار خارجي يكي از اهداف دولت تدبير و اميد است و همچنين سرمايه گذار خارجي با سرمايه گذاري، ارز وارد كشور مي كند از تمام ظرفيت هاي قانوني خود براي حمايت از سرمايه گذار استفاده مي كنيم.
رستم پور تاكيد كرد: زمان اجراي پروژه آبابا لند براي شهرداري بسيار اهميت دارد و با توجه به اينكه درخواست مطالبات شهروندان براي شهرداري اهميت زيادي دارد به سرمايه گذار تذكرات لازم داده شده است.
وي با بيان اينكه مدت قرارداد پروژه آبابا لند بدون در نظر گرفتن فصل كاري 36 ماهه است گفت: هنوز زمان قرارداد به پايان نرسيده و با تاييد دستگاه نظارتي در صورت نياز زمان قرارداد قابل تمديد است و با توجه به اينكه شرايط جوي در بعضي از فصول سال مانع انجام كار مي شود بايد فصل كاري را در نظر گرفته شود.
رستم پور تصريح كرد: سرمايه گذار پروژه آربابا لند اقداماتي انجام داده اما احداث شهر بازي با تاخير زماني مواجه است و اين پروژه تاكنون با شكست مواجه نشده است.
وي با بيان اينكه حفظ سرمايه گذار از وظايف همه مسئولين است ادامه داد: بايد با تعامل سازنده و حفظ جايگاه سرمايه گذار از وي حمايت كنيم چراكه جذب سرمايه گذار از سياست هاي دولت تدبير و اميد است و بايد برابر با قانون اقدام كنيم.
به گفته شهردار بانه با توجه به ضمانت هايي كه در قبال اجراي پروژه آبابا لند به وثيقه گذاشته شده اين پروژه با مشكل در اجرا مواجه نمي شود و علاوه بر سرمايه گذار خارجي سرمايه گذاران ديگري حاضر به اجراي اين پروژه هستند و هم اكنون براي اجراي پروژه آربابا لند مشكلي اجرايي وجود ندارد.
شهردار بانه تاكيد كرد: شهربازي قبلي بانه در شان و جايگاه شهروندان بانه اي نبود امكانات اين شهر بازي بسيار ابتدايي و فرسوده بود كه ضروري بود اين شهر بازي تخريب و بازسازي شود.
وي بابيان اينكه پروژه آبابا لند به لحاظ حقوقي و عقد قرار داد به صورت استاني دنبال شده خاطر نشان كرد: با توجه به حجم بالاي پروژه مصوبه آن در اختيار شورا نبوده قرار داد سرمايه گذار مصوبه استاني دارد و در استان تصويب شده است.
رستم پور به ضمانت هايي كه در قبال پروژه 'آبابا لند' به وثيقه گذاشته شده اشاره كرد و عنوان نمود: شهرداري يك واحد مسكوني 2 طبقه با چند واحد تجاري، يك قطعه زمين، به عنوان تضمين و ضمانت اجرايي پروژه از سرمايه گذار به رهن گرفته است.
وي افزود: سرمايه گذار هفده درصد حق بار گذاري در فضاي پروژه را دارد برابر عقد قرار داد زمان عقد قرار داد 2 دوره نفوذ و قطعيت دارد و سرمايه گذار با موافقت نامه 'بي او تي'قرار داد را امضا كرده كه برابر عقد قرار داد دوران نفوذ شروع شده است.
وي گفت: تا دوران قطعيت فاصله زماني وجود دارد در اين فاصله زماني سرمايه گذار ضمانت نامه حسن انجام تعهدات خود را تامين مي كند و نقشه و مشخصات اجرا آماده مي شود كه برابر قانون پنج درصد ضمانت نامه سرمايه گذار در دست شهرداري خواهد بود تا دوران قطعيت شروع شود و هنوز دوران قطعيت شروع نشده است.
وي با بيان اينكه 'آربابا لند' نام تجاري شركت است تصريح كرد: نام پروژه احداث پروژه مجموعه تجاري، اقامتي و خدمتي منطقه نمونه گردشگري دوكانان است و نام شركت سرزمين شادي هاي آربابا است و آربابا لند نام تجاري شركت است.
رستم پور ادامه داد: مطالعات جامع گردشگري منطقه گردشگري بانه انجام و مقرر شد كه اين پروژه در 6 هكتار طراحي و به يك مجموعه تجاري، خدماتي و رفاهي تبديل شود كه در نوروز 94 حاجي فاروق سرمايه گذار خارجي پيشنهاد اجراي اين پروژه به شهرداري بانه را داد و سرمايه گذار با برنامه و مشخصاتي كه به شهرداري ارائه داد نيازي به توسعه بيشتر از 6 هكتار داشت كه بخشي از اراضي ملي و خارج از محدوده اراضي منابع طبيعي به پروژه الحاق شده كه به 204 هكتار رسيد.
در فضاي مجازي كمپيني به نام 'چهارشنبه ها كجا برويم' تشكيل شده و حاميان اين كمپين ادعا دارند كه پروژه 'آربابا لند' شكست خورده و سرمايه گذار به تعهدات خود عمل نكرده و اين پروژه ادامه نخواهد داشت حاميان اين پروژه با جمع اوري امضا در فضاي مجازي خواستار ادامه پروژه هستند و از طرفي درخواست مي كردند كه منطقه نمونه گردشگري دوكانان مانند گذشته بازسازي شود.
شهرستان بانه در 242 كيلومتري غرب سنندج مركز استان كردستان واقع شده است.
7469
××خبرنگار: زينب طلائي/××انتشار دهنده:
××آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
IRNSANDAJ@
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg