تهران - ایرنا - بازیگر نقش «هرمز» در مجموعه تلویزیونی «علی البدل» گفت: میزان نقش در یك اثر نمایشی مهم نیست بلكه عمق و پردازش درست آن اهمیت دارد.

بهرام افشاری روز سه شنبه درمورد حضور خود در تلویزیون به عنوان یك بازیگر باسابقه تئاتر، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: اگر مردم فردی را به عنوان بازیگر بپذیرند، می تواند در ژانرهای مختلف تئاتر، سینما و تلویزیون كار كند.
وی ادامه داد: سینما را خیلی دوست دارم اما برای اینكه شناسنامه داشته باشم؛ تئاتر برای من اولویت اول بوده و همواره خواهد بود.
بازیگر نمایش «جن گیر» ادامه داد: بیش از 40 اجرای حرفه ای تئاتر داشته ام و همین باعث شد در فضای دیگری خود را محك بزنم. اما به طور كلی دنیای سینما فرق می كند.
وی تاكید كرد: برای من نقش اولویت دارد؛ نقشی كه فضای جدیدی را برای من به وجود آورد و در انتخاب هایم نقش های متفاوتی وجود دارد.

** مخاطب تلویزیون زیاد است
بازیگر فیلم سینمایی «لانتوری» در مورد خصوصیات بازی در تلویزیون نیز گفت: مخاطب تلویزیون خیلی زیاد است؛ بعد از حدود 10 سال كار فعال تئاتر باز هم قشر محدودی من را می شناسند و پیگیر كار من هستند؛ اما بعد از بازی در سریال علی البدل یكباره میلیون ها نفر من را در این نقش دیده اند.
وی تصریح كرد: بازیگر زمانی می تواند بازیگر باشد كه در جامعه او را به عنوان بازیگر بشناسند و بازی در تلویزیون برای بازیگر گسترش فضای مخاطبان است.
بازیگر تئاتر «دیابولیك رومئو، ژولیت» در این مورد كه گفته می شود هنرمندان تئاتر بازی های خوبی دارند اما در سینما دستمزد كمتری می گیرند و نقش های مكمل به آنها داده می شود گفت: در مورد خودم صحبت می كنم؛ من در سینما هم نقش كوتاه بازی كردم و نقش اصلی مانند «كارگر ساده».

** نقش مكمل خوب، ماندگارتر و جذاب تر است
افشاری اظهار كرد: به نظر من نقش مكمل خوب هم جذاب تر است و هم ماندگارتر؛ چه بسا در بعضی فیلم ها بازیگری را دیده ایم كه با چند سكانس محدود در ذهن مخاطب ماندگار شده اند. نقش باید عمق داشته باشد و از نظر شخصیتی دارای طول و عرض باشد.
بازیگر فیلم سینمایی «كارگر ساده» افزود: بازیگری خوب است كه در لحظه حضور خود خوب ظاهر شود؛ از نظر دستمزد هم دستمزد بازیگران تئاتر به تدریج بالا می رود و غیر از بازیگرهای سوپراستار بقیه به تدریج بالا می رود.

** فروش به مهم ترین دغدغه هنرمندان تئاتر تبدیل شده است
افشاری در مورد مهم ترین دغدغه بازیگران تئاتر در سال های اخیر نیز گفت: مهم ترین دغدغه بازیگران تئاتر امروز فروش است. ما از یك طرف مشكل سالن داریم و حتی سالنی مانند پردیس تئاتر تهران كه شهرداری ساخته، از فضای فرهنگی تهران دور است و با اینكه بهترین سالن را دارد مخاطب ندارد.
كارگردان و بازیگر نمایش «جوجه تیغی» ادامه داد: بازیگر، كارگردان و تهیه كننده پیش از اجرای نمایش از ابتدا دنبال فروش هستند برای اینكه هزینه برگردد. فروش ملاك اصلی تئاتر شده است و این روند شكست می خورد.
فراهنگ**9157**1027**خبرنگار: منصوره شوشتری**انتشار: جواد دهقانی