تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱

شیراز - ایرنا - معاون فنی و طبیعی اداره كل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: شكارچی یك قلاده خرس گرسنه كه در روستای قرخلو ابرج شهرستان مرودشت به دنبال یافتن غذا بود، دستگیر و تحویل مقام های قضایی شد.

سیاوش محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این خرس گرسنه در جستجوی غذا از ارتفاعات منطقه به باغ های این روستا نزدیك شده بود كه به دنبال آن با شلیك گلوله از پای درآمد.
معاون فنی و طبیعی اداره كل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به دستگیری شكارچی این خرس گفت: این شكارچی روز سه شنبه تحویل مقامات قضایی شده است .
وی با بیان اینكه اداره كل حفاظت محیط زیست فارس با جدیت مجازات این شكارچی را پیگیری می كند گفت: حوزه ای كه خرس در آن یافت شده در شهرستان مرودشت و همجوار با منطقه كوه خرسی شهرستان پاسارگاد است.
محمدی ادامه داد: شهروندان و روستاییان باید توجه داشته باشند كه اگر خرس به این مناطق آمد قطعا به دنبال غذا است و اگر در این میان از باغ های روستایی تغذیه كرد یا وارد دامداری ها شد و خسارتی وارد كرد، سازمان حفاظت محیط زیست خسارت های وارد شده به هموطنان را پرداخت می كند، تقاضای ما این است كه روستاییان و دامداران و باغداران از آسیب رساندن به خرس ها خودداری كنند .
محمدی اضافه كرد: وجود حصار در اطراف باغ ها و دامداری ها باعث می شود كه از تعرض حیوانات وحشی بیشتر درامان بمانند .
مدیر اداره حیات وحش اداره كل حفاظت محیط زیست استان فارس نیز بر لزوم مراقبت بیشتر روستاییان و دامداران از خرسها تاكید كرد و اظهار داشت: پیشینه ای مبنی بر حمله خرس به مناطق مسكونی و روستایی این استان دیده نشده است؛ خرسها معمولا به باغها و دامداری ها نزدیك می شوند و اگر تعرضی به این مناطق داشته باشند،خسارت ها توسط سازمان حفاظت محیط زیست جبران می شود.
اسماعیل امیری اظهار كرد: شكار خرس ولو اینكه به این مناطق آمده باشد جایگاهی ندارد و قابل دفاع نیست.
منطقه خرسی شهرستان پاسارگاد در فاصله 120 كیلومتری شمال شیراز و در فاصله 20 كیلومتری شهر سعادت شهر مركز این شهرستان و در بخش پاسارگاد قرار دارد.
بنا به گفته كارشناسان حیات وحش استان، این منطقه به عنوان محل زندگی افزون بر 35 خرس قهوه‌ای، دارای بیشترین گونه این حیوان در استان فارس است و می‌تواند با توجه به حیات وحش استثنایی، این شهرستان را مركز خرس‌های قهوه‌ای دانست.
6113/ 2027
مصاحبه : نیكنام خشنودی ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی