تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹

يزد - ايرنا - دبير شوراي مشورتي دفاع مقدس مهريز از آغاز تدوين نخستين كتاب در خصوص نقش مردم اين شهرستان در دوران دفاع مقدس خبر داد.

سرهنگ غلامرضا نصيري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در دوران هشت سال دفاع مقدس افزون بر 2 هزار رزمنده مهريزي در جبهه هاي مختلف حق عليه باطل حضور فعال داشته اند.
وي ادامه داد: در كتاب نقش مردم شهرستان مهريز مصاحبه هايي با رزمندگان اسلام به عنوان يادگاران آن دوران در بخش ها و زمينه هاي مختلف تهيه و به رشته تحرير در مي آيد.
دبير شوراي مشورتي دفاع مقدس مهريز اظهار داشت: مقدمات تدوين كار در اين شهرستان از مدت ها قبل با همكاري ساير دستگاه ها آغاز شده و براي انجام آن به همكاري جدي بخش هاي مختلف نياز جدي است.
نصيري گفت: جمع آوري خاطرات رزمندگان مهريزي دفاع مقدس و همچنين استفاده از خاطرات شهدا و با همكاري هنرمندان، اصحاب رسانه و نيز مسئولان ذيربط شهرستان مهريز بسيار ضروري است.
وي افزود: شوراي مشورتي دفاع مقدس در زمينه حفظ ياد و خاطره رزمندگان، آزادگان و جانبازان و شهدا و نيز به روز رساني پرونده رزمندگان شهرستان مهريز فعاليت مي كند.
بعد از كتاب خاطرات شهيد عبداللهي با عنوان عبداللهي كه عنداللهي شد و كتاب خاطرات شهيد محسن زاده و شقايق هاي آسماني كه به همت بنياد شهيد مهريز به چاپ رسيده است كتاب نقش مردم مهريز در دفاع مقدس چهارمين كتابي است كه پيرامون موضوع رزمندگان اسلام و شهداي شهرستان مهريز تدوين خواهد شد.
مركز شهرستان مهريز در 30 كيلومتري يزد واقع شده است.
7536/ 5054خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدي *
irnayazdd@