قم - ايرنا - رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم با اشاره به نبود صنعت فرهنگ و هنر در كشور گفت: بايد اين صنعت در جامعه نهادينه شود تا از اين طريق اقتصاد هنر در جامعه را مديريت كنيم.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين احمد واعظي روز يكشنبه در آيين اختتاميه دومين جشنواره هنرهاي اشراق، در سالن همايش هاي غدير قم افزود: نبود صنعت فرهنگ و هنر در كشور خلاهايي را به وجود آورده است، از اين رو بايد هنر فاخر ديني را شكوفا كرده و در راستاي آن صنعت و اقتصاد هنر را در جامعه توسعه دهيم.
وي ادامه داد: خالقان هنر حلقه هاي واسط بين صنعت و اقتصاد هنر هستند كه بايد از اين سرمايه هاي عظيم توليدي هنري در زيباشناختي جامعه استفاده كنيم.
وي با اشاره به اين كه زبان هنر ابزار مناسبي براي انتقال مفاهيم فرهنگي و ديني است گفت: پرداختن و پشتيباني كردن از هنر امروزه بسيار ضرورت دارد و به يك نياز عمومي در جامعه تبديل شده است.
رئيس دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم بيان داشت: هنر يك نياز دروني و واقعي در انسان هاست كه بايد خودآگاهي هنري را در بين مردم با به نمايش گذاشتن زبان هنر ترويج كنيم، چراكه لذت بردن از مفاهيم هنري يك نياز واقعي در فطرت ذاتي بشر است.
وي با تاكيد بر اين كه امروز بين علم و صنعت رابطه ايجاد شده است گفت: عالمان در محيط هاي دانشگاهي به توليد علم مي پردازند و با پديد آمدن علم، شركت ها و حلقه هاي صنعتي اين علم را در عرصه صنعت به نمايش مي گذارند.
واعظي ادامه داد: شركت هاي دانش بنيان به دنبال گردش مالي هستند از اين رو بايد در كشور ما نيز حلقه هاي واسط بين صنعت و هنر ايجاد شود تا بتوانيم از ظرفيت هنرها در حوزه هاي مختلف استفاده كنيم.
وي خاطرنشان كرد: دفتر تبليغات اسلامي حوزه هاي علميه در عرصه هاي مختلف فرهنگ و هنر ورود پيدا كرده است و با حمايت از هنرمندان به دنبال فرهنگسازي و خودآگاهي هنري در بين طلبه ها و فضلاي حوزه هاي علميه است تا از استعدادهاي هنرمندان بهره مند شود.
دومين جشنواره هنرهاي اشراق در آبان ماه سال 95 تا بهمن ماه در هشت رشته هنري در سراسر كشور فراخوان شد كه بيش از يك هزار و 800 اثر از سوي طلبه ها و فضلاي حوزه هاي علميه به دبيرخانه اين جشنواره در قم رسيد.
در اين آيين با حضور مسئولان حوزوي از صاحبان 25 اثر برتر رسيده به اين جشنواره تقدير شد.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پيري ** انتشاردهنده: رضا عليمحمدي