سنندج- ايرنا- جانشين فرمانده سپاه بيت المقدس كردستان در امور بسيج با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامي گفت: هنر در نظام اسلامي داراي جايگاهي رفيع و مهم است و زيباترين جلوه بيان خواسته ها در جامعه به شمار مي رود.

به گزارش خبرنگار ايرنا رمضان بهزادي شامگاه يكشنبه در آيين تجليل از هنرمندان شاخص هنر انقلاب استان در پرديس سينمايي بهمن سنندج افزود: انسان براي بيان خواسته ها و احساسات خود زبان ها و شيوه هاي مختلفي را در اختيار دارد كه از ميان آن ها زبان هنر زيباترين و بهترين روش بيان احساسات است.
وي قرار گرفتن هنر در خدمت سلاطين زور و ستم را باعث زوال و نابودي هنر دانست و گفت: هنر واقعي هنري است كه در خدمت تعالي بشر و در راه دستورات خداوند متعال قرار گيرد، در غير اين صورت راه به جايي نخواهد برد.
جانشين فرمانده سپاه بيت المقدس كردستان در امور بسيج در خصوص جايگاه هنر در نظام جمهوري اسلامي اظهار كرد: هنر در نظام جمهوري اسلامي جايگاهي بسيار رفيع دارد كه اختصاص هفته هنر انقلاب نشان از جايگاه آن در نظام است.
به گفته وي خواسته نظام اسلامي از هنر و هنرمندان تلاش در جهت تربيت نيروهايي در طراز جامعه اسلامي است.
سرهنگ بهزادي افزود: همچنانكه جمهوري اسلامي در راستاي تكامل انساني انسان ها تلاش مي كند، هنرمندان انقلاب اسلامي نيز بايد در اين زمينه تلاش كرده و در حفظ جايگاه نظام اسلامي در بين آزادي خواهان جهان تلاش كنند.
وي بيان كرد: تربيت نيروهايي در طراز انقلاب اسلامي و تمدن اسلامي توسط هنرمندان با استفاده از ابزار هنر مهمترين وظيفه و رسالت هنرمندان انقلاب اسلامي است.
جانشين فرمانده سپاه بيت المقدس كردستان در امور بسيج با اشاره به تلاش دشمنان در جهت تضعيف بنيه هاي نظام اسلامي گفت: امروز دشمنان ولايتمداري مردم را هدف قرار داده اند تا از اين طريق در صف انقلاب رخنه كنند و در اين راستا وظيفه هنرمندان تقويت روحيه ولايتمداري مردم ولايت مدار و نسل هاي جوان است.
وي تقويت روحيه انقلابي گري مردم انقلابي ايران را از ديگر وظايف هنرمندان دانست و با اشاره به توطئه هاي مختلف دشمنان در طول 38 سال انقلاب گفت: بدون شك آنچه كه زمينه قدرت و استقلال اين نظام است روحيه انقلابي گري ملت است كه بايد همواره اين روحيه تقويت شود.
رئيس حوزه هنري كردستان نيز در اين آيين با اشاره به توان و پتانسيل بالاي هنري هنرمندان كردستان به عنوان استان فرهنگ و هنر گفت: هنرمندان متعهد به عنوان افسران جنگ نرم با استفاده از ظرفيت ها و استعدادهايي كه در استان وجود دارد در زمينه هاي مختلف هنري در خصوص گفتمان انقلاب اسلامي و دفاع مقدس بايد بيش از بيش تلاش كنند.
امين مرادي انقلابي بودن، انقلابي ماندن و انقلابي عمل كردن را از شاحصه هاي هنرمند متعهد و ارزشي عنوان كرد و افزود: در سي و هشت سال گذشته در همه هنرها به لحاظ فرم و تكنيك رشد كرده ايم اما در زمينه آنچه كه بايد معرف هنر انقلاب اسلامي در دنيا باشد مقداري ضعيف عمل شده كه لازم است با بررسي دقيق آن در راستاي رسيدن به جايگاه واقعي هنر انقلاب اسلامي در جهان تلاش كنيم.
در ادامه اين آيين كه به مناسبت هفته هنر انقلاب برگزار شد 12 هنرمند شاخص حوزه هنر انقلاب اسلامي استان مورد تجليل قرار گرفتند.
پس از شهادت هنرمند متعهد و بسيجي، شهيد سيد مرتضي آويني ، روز بيستم فروردين سال 1372 سالروز شهادت اين شهيد والا مقام به پيشنهاد حوزه هنري و با تصويب شوراي فرهنگ عمومي كشور، به عنوان روز هنر انقلاب و 19 تا 25 فروردين به عنوان هفته هنر انقلاب اسلامي نامگذاري شد.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغي/انتشار دهنده: مسعود احمدي
**آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg