مسكو - ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با انتقاد از سیاست های جنگ طلبانه واشنگتن، گفت: جنگ آمریكا علیه عراق منجر به بروز گروه تروریستی داعش در عرصه جهانی شد.

به گزارش ایرنا، پوتین روز سه شنبه در كنفرانس خبری مشترك با سرجیو ماتارلی رئیس جمهوری ایتالیا در مسكو، اظهار كرد:وضعیت پیرامون حمله موشكی آمریكا به سوریه مشابه هجوم به عراق در سال 2003 است كه به بهانه اثبات نشده وجود سلاح كشتار جمعی در این كشور انجام شد.
روزنامه نزاویسیمایا گازتا در بخش اخبار آنلاین خود به نقل از سخنان رئیس جمهوری روسیه نوشت: وزیر خارجه وقت آمریكا در شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد در عراق جنگ افزار كشتار جمعی وجود دارد، ولی نمونه ای از آن را هم ارائه نكرد.
پوتین گفت: پس از طرح این سخنان، لشكر كشی آمریكا به عراق آغاز شد كه ویرانی گسترده این كشور، تشدید تهدید تروریستی و پیدایش داعش را در پی داشت.
رئیس جمهوری روسیه در پایان گفت: هم اكنون نیز چنین وضعیتی در حال رخ دادن است. می خواهم به آنان بگویم آیا برای شما كسالت آور نیست؟ اما ما پیشتر این موارد را شاهد بوده ایم.
آمریكا بامداد جمعه در یك اقدام ناگهانی كه از سوی روسیه تجاوزگرانه اعلام شد، پایگاه هوایی الشعیرات یكی از مراكر هدایت عملیات ضدتروریستی در استان حمص سوریه را زیر موشكباران قرار داد و همزمان نیز گروه تروریستی داعش اقدام به انجام عملیات علیه نظامیان سوری كرد كه شكست خورد.
اروپام 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا