تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰

بغداد-ایرنا- یك مرجع دینی در عراق روز جمعه ، سیاستمداران جهان را به تمركز بر مبارزه با تروریسم فراخواند و پرونده های حاشیه ای مانند 'شیمیایی سوریه' و 'بحران كره شمالی' را عامل تشتت در تلاش های ضد تروریستی و انتشار آن به سراسر جهان دانست و گفت: حمله موشكی به پایگاه الشعیرات كار نیروهای فشار منطقه ای و بین المللی بوده است.

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد تقی مدرسی در بیانیه هفتگی خود از كربلای معلا، به سیاستمداران جهان توصیه كرد، كارمبارزه با تروریسم را جدی بگیرند و به پرونده های حاشیه ای كه تنها در خدمت حامیان تروریسم خواهد بود، مشغول نشوند.
وی گفت ریشه های فكری اجتماعی و سیاسی تروریسم بسیار پیچیده است و ریشه كنی آن ساده و كوتاه مدت نیست.
این مرجع دینی، تاكید كرد ، توجه به پرونده های حاشیه ای منجر به تشدید خطر تروریسم می شود و صلح جهانی را در همه نقاط جهان تهدید خواهد كرد.
آیت الله مدرسی، ضمن محكوم دانستن عملیات تروریستی در مصر و حمله به كلیساها، گفت، این اقدام تروریست ها و نیروهای تاریكی هشداری است مبنی بر اینكه نیروهای پلید و تاریكی در حال انتشار و گسترش در سایر شهرها و كشورهای جهان هستند.
وی با اشاره به اینكه حامیان تروریسم همچنان فعال هستند، گفت، شیوخ فتنه و دلارهای بی حساب و كتاب در خدمت گمراهی ملت ها برای متوقف ساختن جنگ علیه تروریسم و فروپاشی كامل آن در عراق و سوریه هستند و این امر كار مبارزه با تروریسم را دشوار می كند و زمینه را برای كشیده شدن دامنه آن به سایر نقاط جهان فراهم می كند.
وی حوادث رخ داده در هفته گذشته در موشك باران پایگاه الشعیرات سوریه را كار نیروهای فشار منطقه ای و بین المللی و با هدف انحراف در خط مبارزه با تروریسم دانست.
آمریكا و 3 كشور اروپایی دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی در ادلب متهم كردند و جمعه گذشته ، پایگاه الشعیرات توسط نیروهای آمریكایی پیش از آنكه هیچگونه تحقیقی صورت گرفته باشد، موشك باران شد.
خاورم*4*1770*