يزد – ايرنا – استاندار يزد و رئيس مركز خدمات سرمايه گذاري استان گفت: بايد با معرفي و افزايش مزيت ها و مشوق هاي سرمايه گذاري در شهرك ها و نواحي صنعتي استان زمينه جذب سرمايه گذاران با هدف توليد بهتر با كيفيت بالاتر و فروش بهتر فراهم شود.

به گزارش ايرنا ، سيدمحمد ميرمحمدي روز شنبه در شانزدهمين نشست مركز خدمات سرمايه گذاري استان در استانداري گفت: يكي از مسائلي كه هم اكنون با آن مواجه هستيم مقايسه وضعيت سرمايه گذاري در ايران با ساير كشورهاست.
وي افزود: در برخي كشورها بازگشت سرمايه از ضمانت بهتري برخوردار بوده ولي در ايران با توجه به وضعيت موجود متفاوت است با اين حال بايد شرايط جذب بهتر و بيشتر سرمايه گذاران خارجي فراهم شود.
استاندار يزد با بيان اينكه شهرك ها و نواحي صنعتي يكي از ظرفيت هاي هر استان براي جذب سرمايه گذار است ، تصريح كرد: براي حضور سرمايه گذار در اين مراكز چند كار بايد انجام شود كه در مرحله نخست بايد قيمت زمين به حداقل برسد.
ميرمحمدي اضافه كرد: با توجه به وظايف شركت شهرك هاي صنعتي بايد واحدهاي صنعتي مستقر در اين مجموعه ها به صورت منظومه اي و پشتيبان يكديگر عمل كرده و اطمينان كار را بالا و ريسك سرمايه گذاري را كاهش دهند يعني اطمينان براي سرمايه گذاري تامين شود.
وي تاكيد كرد: هدفدر شركت شهرك ها بايد ساماندهي واحدهاي صنعتي در مسير توليد بهتر و باكيفيت تر به منظور فروش بيشتر و اطمينان دهي به سرمايه گذاران باشد از اين رو امكان تخفيف دادن در قيمت زمين و نظم در فعاليت ها بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
رئيس مركز خدمات سرمايه گذاري با مهم دانستن خواب سرمايه براي بخش خصوصي گفت: بايد شركت شهرك هاي صنعتي مشوق هايي را براي جذب بخش خصوصي تعريف كند كه خواب سرمايه در آن كمتر بوده و درآمدزايي بيشتري داشته باشد.
ميرمحمدي تصريح كرد: بايد مزيت هاي شهرك هاي صنعتي بالا رفته و زمينه استفاده از امكانات بر اساس زمان مفيد بهره وري آنها در اين مناطق آماده شود ضمن آنكه براي حل مشكل آب اين مجموعه ها از همين الان پيش بيني هاي لازم صورت گيرد و با چادرملو براي استفاده از آب مازاد آن برنامه ريزي شود.
وي در پايان خواستار تهيه ليست واحدهاي داراي پروانه و بدون پروانه فعال در شهرك هاي صنعتي از سوي سازمان صنعت و معدن استان و اعلام حجم سرمايه گذاري هاي داخلي و خارجي از سوي دستگاه ها شد.
در سال گذشته 15 جلسه نشست سرمايه گذاري استان با 40دستور كار و 90 مصوبه برگزار شد كه بر اساس آن و در پايان سال چهار مجوز سرمايه گذاري خارجي با 20 ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي و معادل يكسال بودجه عمراني استان صادر شده است.
استان يزد داراي 13 شهرك صنعتي و 17 ناحيه صنعتي و يك منطقه ويژه اقتصادي است كه در زمينه هاي شيميايي، نساجي، فلزي، غذايي، كاني غيرفلزي، سلولزي، برق و الكترونيك فعاليت مي كند.
1968/6197 خبرنگار : محمودرضا رحماني ** انتشار : فلاح
@irnayazdd