اهواز - ايرنا - عضو هيات مديره و معاون بازرگاني شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: امسال پيش بيني مي شود بيش از 10ميليون تن گندم به نرخ تضميني از كشاورزان سراسر كشور خريداري شود.

«حسن عباسي معروفان» شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بر اساس برآوردها، امسال 13 تا 14 ميليون تن گندم در كشور توليد خواهد شد كه تفاوت چنداني با سال گذشته زراعي نخواهد داشت.
وي بهاي تضميني هركيلوگرم گندم معمولي را 13هزار ريال و گندم دورم را 13هزار و 300ريال بيان كرد و گفت: بهاي گندم خريداري شده به صورت نقدي به حساب كشاورزان واريز مي‌شود.
عباسي معروفان با بيان اينكه خوزستان يكي از استان هاي مهم توليد كننده گندم از نظر تناژ و كيفيت در كشور است، افزود: همه امكانات و تجهيزات براي خريد گندم از كشاورزان خوزستاني و ذخيره سازي مناسب آن فراهم شده است.
معاون بازرگاني شركت بازرگاني دولتي ايران در ادامه گفت: بر اساس قانون، موظف هستيم گندم تضميني كشاورزان را به هر ميزان خريداري كنيم.
وي در ادامه بهاي تضميني هر كيلوگرم دانه روغني كلزا را 23هزار ريال بيان كرد و از آمادگي اين شركت براي خريد تضميني اين محصول در سطح استان خوزستان خبر داد.
پيش بيني شده امسال يك ميليون و 700هزار تن گندم و 30هزار تن دانه روغني كلزا در سطح مزارع استان خوزستان توليد شود.
برداشت گندم از هفته گذشته در مناطق جنوبي و مركزي استان خوزستان شروع شده است.
پارسال استان خوزستان با خريد يك ميليون و 200هزار تن رتبه اول خريد تضميني گندم در كشور را كسب كرد.
بنا به اين گزارش معاون بازرگاني شركت بازرگاني دولتي ايران در سفر يك روزه به خوزستان از چند انبار و سيلوي ذخيره سازي گندم در استان بازديد و در نشستي با مديران جهاد كشاورزي و تعاون روستايي خوزستان مشكلات پيش رو براي شتاب بخشيدن به روند خريد گندم كشاورزان و تامين مالي بهاي اين محصول را مورد بررسي قرار داد.
وي ابراز اميدواري كرد با راهكارهاي مناسب بتوانيم بخش مهمي از توليد گندم استان خوزستان را به نرخ تضميني خريداري كنيم.
6065/6002*شبس*1613*خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار دهنده: عبدالله غفاري