ملاير- ايرنا - سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس دهم گفت: مجلس دهم و كميسيون فرهنگي از توليدات داخلي فاخر هنري حمايت مي كند تا مردم بتوانند از اين توليدات در حوزه سريال و سينما بهره كافي را ببرند.

حجت الاسلام احد آزادي خواه روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا اظهار كرد: در كميسيون فرهنگي مجلس در رابطه با اركان اقتصاد مقاومتي طبق تاكيدات رهبر معظم انقلاب، برنامه ريزي هايي صورت گرفته تا اين اركان در حوزه فرهنگ فعال شوند.
وي افزود: در همين رابطه در تعيين بودجه و در جدول 17، موارد مربوط به كميسيون فرهنگي مجلس در حوزه هايي همچون ورزش و هنر و فرهنگ، اقتصاد مقاومتي را در حوزه توليد كالاي ايراني مد نظر قرار داده ايم.
وي بيان كرد: به عنوان نمونه در توليد فيلم هاي فاخر، توليد سريال هاي نوع الف از طريق صدا و سيما و توليد فيلم هاي سينمايي فاخر از طريق سازمان سينمايي مشوق هايي را ايجاد كرده ايم و با روساي سازمان هاي مربوطه نيز رايزني هايي صورت گرفته است.
نماينده مردم ملاير در مجلس شوراي اسلامي حمايت از چاپ و نشر قرآن را از ديگر اقدامات كميسيون فرهنگي مجلس در حمايت از كالاي ايراني عنوان كرد.
حجت الاسلام آزادي خواه گفت: تلاش ما بر اين است تا بتوانيم قرآن را به خط نويسندگان ايراني چاپ و نشر داده و براي نمونه از خط ني ريزي به جاي خط عثمان طاها استفاده شود.
وي ادامه داد: با اين اقدام هم خط خطاطان قرآني داخل كشور دوباره احيا مي شود و هم از توليد هنر داخلي ايراني استفاده خواهد شد.
نماينده مردم ملاير در خانه ملت اصل و اساس تحقق اقتصاد مقاومتي را استفاده از كالاي ايراني و توليد داخلي دانست و بيان كرد: طبق تاكيدات رهبر معظم انقلاب و نامگذاري سال جديد، بايد همه در اين راستا حركت كنيم.
حجت الاسلام آزادي خواه اظهار كرد: اگر بتوانيم از توليد داخلي و كالاي ايراني بيش از گذشته استفاده كنيم، وابستگي ما به خارج كمتر شده و بازار رونق مي گيرد.
وي استفاده حداكثري از توليد داخلي، صادرات محور قرار دادن توليدات و مبارزه جدي با واردات را از اركان مهم اقتصاد مقاومتي برشمرد و افزود: همه اين موارد در سايه استفاده از كالاي داخلي عملي خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه استفاده از كالاي ايراني موجب افزايش گردش مالي در كشور، بالا رفتن اميد به زندگي و تقويت انگيزه مردم براي اشتغال آفريني مي شود بيان كرد: استفاده از كالاي ايراني مورد تاكيد رهبري است، اما تاكنون از همه ظرفيت هاي لازم در اين زمينه استفاده نشده است.
سخنگوي كميسيون فرهنگي مجلس دهم عمده ترين مانع و مشكل در اين زمينه را كيفيت توليدات و خدمات پس از فروش كالاي ايراني برشمرد و گفت: بازار ايران بايد كيفيت را اصل و اساس كار خود قرار دهد.
به گزارش ايرنا حجت الاسلام آزادي خواه تاكيد كرد: توليد كننده ايراني بايد علاوه بر افزايش كيفيت توليدات، خدمات پس از فروش را نيز مورد توجه قرار دهد تا بتواند همانند كالاهاي خارجي بازار را در اختيار بگيرد، در حاليكه هم اكنون اينگونه نيست.
وي تاكيد كرد: سازمان استاندارد مي تواند از طريق استاندارد سازي و نظارت بر توليدات داخلي، استاندارد لازم را هم براي كالاها و هم براي بازار تضمين كند.
شهرستان ملاير با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
2087/7528
خبرنگار: معصومه موسوي**انتشار دهنده: زهرا پيرنيا