كرمان - ايرنا - رئيس اداره اطلاع رساني و روابط عمومي آموزش و پرورش استان كرمان گفت: در پي تنبيه بدني يك دانش آموز در يكي از روستاهاي شهرستان رودبارجنوب، رئيس آموزش و پرورش اين شهرستان از سمت خود استعفا كرد.

اميد سلاجقه شامگاه يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اسماعيل پهلواني مدير آموزش و پرورش شهرستان رودبارجنوب با توجه به تكرار تنبيه بدني توسط معلم خاطي در اين شهرستان در راستاي احترام به افكار عمومي و پاسخگو بودن مسئولان در حوزه تحت مديريت از سمت خود استعفا كرد.
وي تصريح كرد: اين اتفاق در روستاي ريگ بحرين از توابع شهرستان رودبارجنوب روي داده و معلم خاطي نيز به هيات رسيدگي به تخلفات اداري آموزش و پرورش استان كرمان معرفي شده تا طبق ضوابط اقدام شود.
همچنين رئيس آموزش و پرورش شهرستان رودبارجنوب عصر امروز (يكشنبه) به خبرنگار ايرنا در جنوب كرمان گفت: اين دانش آموز دوم دبستان روز گذشته در روستاي ريگ بحرين از توابع اين شهرستان توسط معلم خود مورد تنبيه قرار گرفت.
اسماعيل پهلواني افزود: خانواده اين دانش‌آموز مدعي هستند كه علت تنبيه بدني پسرشان نحوه يادگيري در يكي از دروس بوده و معلم اقدام به تنبيه وي با خط كش كرده است كه آثار جراحت بر روي بدن دانش‌آموز به طور كامل نمايان است.
وي اظهار كرد: هم اكنون خانواده اين دانش آموز عليه اين معلم دادخواستي را مطرح كرده اند.
كليپي از تنبيه بدني اين دانش آموز نيز در فضاي مجازي منتشر شده است.
به گزارش ايرنا اواخر سال گذشته نيز تنبيه دانش آموزي در شهرستان رودبارجنوب منجر به فرو رفتن مداد در پوست سر وي شد و توبيخ و تعليق معلم خاطي را در پي داشت.
مركز اين شهرستان در 330 كيلومتري جنوب كرمان است.
خبرنگاران: داود رجبي بهجت و روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسني
6003/7437/3028