تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

جیرفت - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر جیرفت گفت: شامگاه گذشته (دوشنبه) یك نفر در رودخانه هلیل این شهرستان گرفتار شد كه با كمك امدادگران جمعیت هلال احمر جیرفت نجات یافت.

وحید شاهرخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه جوان عصر روز گذشته در روستای نجف آباد واقع در مسیر سد جیرفت اقدام به حركت در مسیر آبی كه از سد جیرفت به هلیل رود ریخته می شود، می كنند كه یك نفر از این افراد در فشار زیاد آب رودخانه گرفتار می شود.
وی ادامه داد: فرد گرفتار شده در تلاطم آب به صورت معلق در مسیر رودخانه به تخته سنگی گیر كرده كه بلافاصله بعد از تماس با هلال احمر جیرفت، 2 اكیپ به محل حادثه اعزام می شود.
وی خاطرنشان كرد: بعد از چهار ساعت عملیات امداد و نجات فرد محصور در رودخانه هلیل رود نجات می یابد.
رئیس جمعیت هلال احمر جیرفت با بیان اینكه هلال احمر شهرستان جیرفت فاقد امكانات امدادرسانی در زمینه سیلاب است تصریح كرد: با وجود این كمبود امكانات از بهمن ماه سال گذشته تاكنون 40 فرد گرفتار در سیل دراین منطقه امدادرسانی شدند.
وی به طرح امداد و نجات جاده ای در محورهای شهرستان جیرفت از 25 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین ماه سال جاری اشاره كرد و گفت: نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر جیرفت به 25 فرد حادثه دیده در 16 حادثه جاده ای امدادرسانی كرده است.
وی افزود: امسال همچنین 13 مصدوم نیز توسط امدادگران از خودروهای تصادفی رها سازی و 57 مسافر مانده در راه نیز اسكان اضطراری داده شدند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مركزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشكیل شده و در فاصله 230 كیلومتری جنوب كرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/3029