شیراز - ایرنا - بیمارستان خیریه آموزشی، پژوهشی و درمانی ٦٠٠ تختخوابی بوعلی سینا به عنوان مهم‌ترین پروژه دانشگاهی و درمانی كشور در زمینه پیوند اعضا پنجشنبه در سفر دكتر روحانی به شیراز به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگارایرنا ، این بیمارستان ‏كه به گفته مسئولان مربوط از لحاظ ساخت بیمارستانی و تجهیزات، مجموعه ای كم نظیر است در زمینی ‏معادل ١٠٠ هكتار و با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 840 میلیارد ریال بهره برداری شد.
دكتر سید علی ملك حسینی پدر پیوند كبد ایران و رئیس این بیمارستان درحاشیه افتتاح بزرگترین طرح حوزه سلامت در سفر رئیس جمهوری گفت : افزایش روزافزون بیماران مبتلا به نارسایی اعضای مهم وحیاتی بدن مانند كلیه، كبد، قلب و لوزالمعده و نیاز مبرم آنان به جایگزینی این اعضای نارسا بااعضای سالم به وسیله پیوند عضو ، ایجاد مركزپرظرفیت ، مجهز و كارآمدی را برای پاسخ به نیازحیاتی و عاجل این توده عظیم بیماران الزامی و ضروری ساخته است .
وی بیان كرد:‌با وجود تلاش مستمروشبانه روزی گروه پزشكی و پرستاری بخش پیوند اعضای بیمارستان نمازی شیراز،همواره تعداد زیادی ازبیماران نیازمند به پیوند عضو درانتظار دریافت عضو و پیوند درنگرانی به سر می برند.
ملك حسینی گفت:به همین دلیل و باهدف حل این مشكل بزرگ، مجهزترین مركز پیوند اعضا درخاورمیانه را به نام مركز پژوهشی، آموزشی، درمانی پیوند اعضاء ابوعلی سینا در شیراز راه اندازی كردیم.
در سفر دكتر حسن روحانی به شیراز علاوه بر بیمارستان بوعلی سینا 220 طرح بهداشت و درمان با 197 میلیارد تومان در كنار بیش از 400 طرح سفر رئیس جمهوری كه با اعتبار 1547 میلیارد تومان راه اندازی شده به بهره برداری رسید .
خبرنگار : نیكنام خشنودی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالك زاده
6113 / 1876