زاهدان - ایرنا - با حضور معاون اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، رئیس انجمن خوشنویسان و شماری از هنرمندان استان از تلاش های 20 ساله عباس بستانی هنرمند خوشنویس زابل تجلیل شد.

به گزارش ایرنا معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان پنجشنبه شب در آیین تجلیل از عباس بستانی اظهار داشت: با تلاش های اساتید هنر خوشنویسی، منطقه سیستان از جایگاه بسیار خوبی در این زمینه برخوردار است.
نصیر احمد ملازهی با اشاره به معرفی رئیس جدید انجمن خوشنویسان زابل گفت: انتظار می رود تا هنرمندان با برگزاری نمایشگاه و جشنواره های ملی و منطقه ای این انجمن را در سطح كشور به خوبی معرفی كنند.
وی افزود: انجمن خوشنویسان زابل فعالیت های خودش را باید به شهرستان های زهك، هیرمند، هامون و نیمروز برای پرورش استعدادهای درخشان گسترش دهد.
رئیس انجمن خوشنویسان سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: عباس بستانی در طی 10 سال گذشته با تمام گرفتاری ها و كمبودها چراغ انجمن خوشنویسان زابل را با آموزش های پی در پی روشن داشته است.
محمد زینلی از رویكرد خوب مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در حمایت از هنر خوشنویسی تقدیر كرد و افزود: توانمندی هنرمندان خوشنویسی استان با برپایی نمایشگاه و شركت در جشنواره های ملی به نمایش در می آید.
وی اظهارداشت: برپایی كارگاه های آموزشی، همایش و شركت در جشنواره های مختلف از جمله اهداف انجمن خوشنویسان سیستان و بلوچستان است.
وی از راه اندازی انجمن خوشنویسان در شهرستان زهك خبرداد و افزود: انجمن خوشنویسان در شهرستانهای زابل، زاهدان، ایرانشهر، چابهار، سراوان و كنارك فعال است.
وی با بیان اینكه در سیستان و بلوچستان افزون بر15 نفر مدرك خوشنویسی فوق ممتاز و 80 نفر ممتاز دارند بیان كرد: حمایت مسئولان برای پیشرفت هنر خوشنویسی بسیار تاثیر گذار است.
به گزارش ایرنا عباس بستانی در سال 1350 در دهستان كرباسك زابل متولد و بیش از 20 سال است كه در انجمن هنر خوشنویسی این شهرستان حضور دارد.
بستانی دارای مدرك خوشنویسی ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران است و تاكنون در جشنواره های مختلف درخشیده است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هامون، هیرمند، نیمروز و زهك در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7317**3213خبرنگار: حامد غلامی**انتشاردهنده:اكبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال كنید. @irnazahedan