اهواز - ايرنا - مديركل استاندارد اداره كل استاندارد خوزستان گفت: 50 پروانه كاربرد علامت استاندارد اجباري كارگاه هاي ساختماني توليد كننده تيرچه مورد مصرف در سقف هاي تيرچه و بلوك، و خرپاي تيرچه ، پارسال در اين استان صادر شد.

به گزارش يكشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي اداره كل استاندارد خوزستان رضا دهدشتي زاده بيان كرد: اقدام براي صدور پروانه استاندارد براي نخستين بار در سال هاي اخير دربخش ساختماني انجام گرفت.
وي گفت: با توجه به اهميت كيفيت در ساخت و ساز شهري، به ويژه سقف هاي ساخته شده با محصول تيرچه و بلوك و همچنين نظر به اتفاقات اخير در ساخت و ساز شهري كه متاسفانه منجر به آسيب جاني و مالي شد، اين اداره كل از آغاز سال 95 به صورت ويژه نسبت به شناسايي، بازرسي، نمونه برداري و آزمون از توليد كنندگان اين محصول اقدام كرد.
وي افزود: با توجه به تفاهم نامه سازمان نظام مهندسي با اداره كل استاندارد خوزستان و گزارشات رسيده از سوي كميته كنترل و نظارت سازمان نظام مهندسي، كارشناسان اين اداره كل 318 مورد بازرسي از ساختمان هاي در حال احداث در خوزستان انجام داده اند كه تعدادي از اين ساختمان ها به دليل استفاده از مصالح فاقد نشان استاندارد اجباري توقيف و به مراجع قضايي معرفي شدند.
وي گفت: با توجه به اهميت اين محصول در پروژه هاي ساختماني از همشهريان درخواست مي شود پيش از خريد، از داشتن نشان استاندارد معتبر محصول تيرچه سيماني خريداري شده بر روي فاكتور دريافتي اطمينان حاصل كنند.
دهدشتي زاده بيان كرد:آخرين فهرست پروانه هاي استاندارد معتبر توليدكنندگان مصالح ساختماني خوزستان در وب سايت اداره كل استاندارد خوزستان به آدرس http://khz.isiri.org و سايت سازمان نظام مهندسي به آدرس www.nezam-khz.ir در دسترس عموم است.
7158 /6037
خبرنگار: زينب فرحاني ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي