تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

كاشان - ايرنا - معاون خدمات شهري و محيط زيست شهرداري كاشان گفت: روزانه حدود 160 تن زباله در اين شهر جمع آوري مي شود.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا به نقل از مركز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري كاشان، محمد حسين واحديان اظهار كرد: نزديك به سه درصد از زباله ها تفكيك و نزديك به 100 تن نيز به كمپوست تبديل و بقيه در محل دفن زباله دفع مي شوند.
وي افزود: شهرداري كاشان با اجراي طرح هاي تفكيك زباله از مبدا و تفكيك زباله در شركت بازيافت تلاش مهمي در كاهش آسيب هاي ناشي از دفن زباله كرده و با افتتاح مرحله توليد كود كمپوست افزون بر مواد بازيافتي جداشده از پسماندهاي خانگي، نقش زيادي در كاهش دفن زباله در محل دفن داشته است.
واحديان با بيان اينكه شهرداري با استفاده از ماشين آلات مكانيزه و مخزن هاي جمع آوري زباله سعي در افزايش بهداشت و جلوگيري از ورود شيرابه ها به محيط دارد، افزود: مسير حمل زباله از سكوي انتقال تا محل دفن از زباله ها و نايلون هاي رها شده در طبيعت پاكسازي شده است.
وي با اشاره به اقدام هاي انجام شده در محل دفن زباله، خاطرنشان كرد: ايجاد استخر و جوي جمع آوري شيرابه در محل دفن با هدف جلوگيري از نفوذ شيرابه ها به زمين در اطراف محل دفن زباله، ايجاد كمربند فضاي سبز با استفاده از گونه هاي مقاوم و مناسب درختان جهت ايجاد سد و مانعي براي جلوگيري از انتشار قلمهاي سبك زباله در محيط از ديگر فعاليت هاي انجام شده است.
وي به بيان اقدام ها و فعاليت هاي اين حوزه در مراقبت از محيط زيست با هدف صيانت از زمين پاك پرداخت و گفت: يكي از عوامل مهم آلودگي زمين در شهرها، زباله است كه در اين زمينه شهرداري كاشان با اجراي طرح هاي مديريت پسماند و آموزش شهروندان سعي دركاهش پسماند و تفكيك زباله ها از مبدا را دارد.
معاون خدمات شهري و محيط زيست شهرداري كاشان با تاكيد بر اينكه پسماندهاي عفوني بصورت بطور كامل مجزا از سطح شهر جمع آوري مي شود، افزود: حدود سه تن پسماندهاي عفوني از سطح شهر جمع آوري و در محل هاي مخصوص توسط پتوهاي گندزدا عايق بندي مي شود تا آسيب هاي وارده به زمين و طبيعت به حداقل كاهش يابد.
7408/6136 * تنظيم كننده: يوسف صائب * انتشار: محمد جهانگيريان

* آگاهي از آخرين اخبار شهرستان هاي شمال استان اصفهان در كانال تلگرام ايرنا كاشان:
* لينك هاي جستجو كانال: irnakashan / https://telegram.me/irnakashan@
*ايميل: kashan@irna.ir