گچساران- ایرنا- جشن شكرگزاری مهارت قرآن آموزی 2 هزار و 103 دانش‌آموز گچسارانی با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان گچساران روز چهارشنبه در آیین نمادین جشن شكرگزاری قرآن پایه سوم در دبستان دخترانه شاهد فدك گفت: طرح ارتقای آموزش قرآن پایه سوم ابتدایی باهدف ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای یادگیری تلاوت صحیح آیات قرآن كریم و ترویج فرهنگ نجات‌بخش قرآن در مدارس این شهرستان اجرا شد.
ظهیرالدین پورالحسینی تقویت اعتقادات دینی و مذهبی، انس با قرآن در بین دانش آموزان و تقویت مهارت روان‌خوانی قرآن كریم را از مهمترین اهداف این طرح عنوان كرد.
وی با بیان اینكه پرورش و تربیت انسان‌های سالم، سبب شكل گیری جامعه سالم می‌شود افزود: آشنا كردن دانش آموزان با آموزه‌های دینی یكی از رسالت‌های بزرگ آموزش و پرورش است.
پورالحسینی گفت: طرح فراگیری قرآن دانش آموزان پایه سوم ابتدایی یكی از طرح‌های نظارتی وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای قرآن آموزی از كودكی در جامعه است.
وی ابراز كرد: عمل به احكام اسلامی نقش مهمی در تربیت و اصلاح دانش آموزان و جوانان برای داشتن جامعه‌ای سالم دارد كه باید از ابتدا و در دوران دانش آموزی تقویت شود.
پورالحسینی افزود: تربیت فرزندان سالم و مأنوس كردن آنان با علوم قرآنی یكی از بزرگترین سرمایه ها و سبب خوشبختی والدین است.
بیش از 181 باب فضای آموزشی در این شهرستان وجود دارد كه 25 هزار دانش آموز در آنها به علم آموزی مشغول هستند.
خبرنگار مریم صیادی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
2082/6110